Härligt väder var det med boulespel !

Det har man o se fram emot ! Mot kvällen spås det nån åskskur i mitt område ! Och senare i veckan kyligare, spåddes det igår av sajten utan reklam ! Men i nordvästra Tyskland , Nederländerna, Belgien, jaa även Frankrike har dom haft  mycket åska det senaste dygnet ! Och ett område finns ochså på gränsen i nordost mellan Tyskland o Polen ! Rör sig österut ! Är ingen vän av åska men tycker det är intressant att följa den just nu, med nedslag, blixtar noterade var 4 sek ca ! Men tyvärr för dom länder som blivit drabbade så blir det ju översvämningar o elände ochså ! Finland har ochså haft mycket åska den senaste tiden ! 
                         Här uppe i Norden får vi ju aldrig dom här våldsamma ovädren som de länder söderut ! Men jag tänker  på de drabbade länderna men kan ju inte rå för att förfäderna tog mig hit upp i Norden. Säkerligen ett av de lugnaste ställen i Världen oavsett ! Men det verkar inte vi svenskar förstå  ! Bortskämt land , Ja !
       Det skall bli mycket varmt idag, såg jag ! Värme klarar jag fint, och begriper att man skall ha vatten med sig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0