Snart är det ju fotbolls-vm ! Som bekant ?

Och undertecknad var på fotbolls-vm i Tyskland , i Berlin ! År 2006 ! I Juni ! Tyvärr och min kompis inte tur i utlottningen av biljetter i Sverige ! Men vi såg matcher på bl.a. storbildsschärmar på stan. Som guide i Berlin hade vi min tyske kompis Cais dotter Anke ! En utmärkt guide ! Och jag och kompisen bodde i en trivsam lägenhet i östra Berilin ! Vi hade väl cirka 25 minuters gångavstånd till Brandenburger Tor .
                  Men nu var det idag det var frågan om ! Vm i Brasilien, inleds i kväll kl 21 svensk tid med matchen mellan Brasilien- Kroatien ! Ingen lätt inledningsmatch ? Och Brasilien har ju bra tryck från allmänheten i landet ! Trycket i landet kanske lättas upp av Brasilianska segrar !? Detta jätteland har 192 miljoner innevånare. Nr 5 i världen ! Till ytan är ochså Brasilien nr 5 listan ! 
          Jaa, det är oroligt i landet ! Men blir det mindre oroligt " om kultureliten i jättelandet Sverige pekar finger åt det " ! Jaa, " Hur hade du varit om du bott där " ? Och för min del hoppas jag att det i en månad ges utrymme till det sportsliga ! Sen har " kultureliten, dom som tror att dom är världens enda humanister " 11 månader på sig "att förändra landet " !
 Idag fick jag detta på meddelande från min son Peter o barnbarnet Abbe ! Jaa, Abbe Tyskland är inte helt fel , ett av mina favoritländer ! Själv håller jag på Spanien, Tyskland och Nederländerna ! Jag tror att Spanien vinner !
        Ett lag som jag skall följa med intresse är Belgien ! Dom har många klasspelare i laget och vann sin kvalgrupp överlägset ! Dom kommer jag att följa noga ! Kommer nog inte o se alla matcher ! En del börjar t.ex. kl 24 ! Jag har enligt lista prioriterat matcher ! Och så hoppas jag att det blir lugnt under VM ! Våld tolereras inte på något sätt men ..inte heller från allmänheten ! Polisen måste ju ha rätt att ingripa !
                   Härmed förklaras undertecknad VM för invigt i " kvällsoffan " Och Tor skall få med mig o göra om Mjölner lägger sig i det hela !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0