" I huvet på Putin " hade jag kunnat döpa en artikel till !

Jaa, jag försöker ju ständigt vända på myntet i dagsläget o avläsa buffelhjordar som delvis beror på schabloner,  o gammalt hat sen det förgångna t.ex. O då skall man vara påläst om nuet men även gångna tider !
Jag får se om jag får ihop en sån artikel/ inlägg. Skulle det gälla " Världens mest utpekade Bad boy, Putin " så bleve väl man kallad både för " förrädare, kommunist o idiot " 
              Jag anser mig vara lika stor humanist som andra som vägrar att vända på myntet ! Vad det nu än gäller ! Men detta är väl inte Comme il faut, om man skall följa samhällets oskrivna regler ! Satta både av okunskap o oförmåga  att utifrån sin piedestal se andras benägenhet i  dennes reala situation ! Och oförmåga att se " andra sidors rätta ansikten " Har ni hört talas om Kosovo t.ex. ? Jaa, för mig är det inte svårt att se dilemmat med Krim t.ex.  Och efter murens fall har det ju inte funnits nån " Htler eller Stalin " .Jaa, vilka får lida mest ! Nu får vi se om det blir hela ryska folket i slutändan som blir straffade , även Ryssarna på Krim eller Ryssarna i Ukraina där nationalistiska strömmar råder !
              Ishockey var det ! Om en och en halv timme börjar matchen i kvalserien mellan ettan o tvåan i kvalserien Örebro o Rögle  ! Går på 10:n ! Jaa, det blir spännande även " för en förrädare som vågar vända på myntet " ! O se saker o ting i sitt sammanhang i hela Världen ! Och hur " rättfärdighetens tentakler gör sig gällande " , långt utifrån andra länders gränser på den goda sidan " !
                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0