Objektivitet är ett bra ord , tycker jag

Och  håller med dom som tycker att Rysshatet gått till överdrift ! Det här med att " hänga med buffelhjordarna " utan att sakligt sätta sig in i saker o ting ! Jag blev faktiskt väldigt upprörd över att det buades när de ryska tvillingarnas bidrag i Eurovision Song Contest buades ut när det gick till final. Då har det gått för långt med Rysshatet ! Brukar skriva så här när jag lägger upp Världsmusik på nätet, " blanda inte ihop Världsmusik med politik " ! Och objektivitet är ett ord som ochså gäller Ukrainafrågan ! Mänskligheten är " suverän på att göra allt till svart eller vitt " !  I det stora hela ! Och avarter av minoritet finns att hitta " både till höger o vänster  både när det gäller politik och religion " ! 
       Energidebatten. Kolkraft är fortfarande den största energigivaren  när det gäller att förse jorden med el ! Släpper ut mest koldioxid trots förbättringar ! Och det byggs nya kolkraftverk ! Och kärnkraften görs till den stora boven !" Mitt i detta " har vi kampen mellan solenergi och vindkraft ! En kamp som " gäller pengar/miljarder, makt o ära " om man ser objektivt på det hela !?   "om nu inte  fabrikerna ägs gemensamt " ! Med en " samling anställda vetenskapsmän som snackar för varan " !?
             Kolkraftverken har säkerligen tagit mest människoliv på jorden hittills ! Hur många människoliv tog " raseringen av några kärnkraftverk i Japan " ? Såvitt jag vet var det jordbävningen med åtföljande sunami som tog hela, ungefär, 20 000 människoliv !  20 000 ! Ofattbart tragiskt ! Några dar efter denna tragedi satte kärnkrsftsdebatten agendan i en del svenska medier o bland en del politiker !  Det tycker jag var upprörande !!
                I " lobbyismens o populismens tidevarv " i t.ex massmedia så gäller det verkligen att vara objektiv o även påläst !
            
Trackback
RSS 2.0