Ibland går allt så bra för mig.. i min målsättning !

..Har du vunnit en miljon ? Nää, jag får det att går runt ! Är tacksam över det ! Har så mycket annat o glädja mig åt, som dagens motionsrunda t.ex. ! Tänkte jag skulle prova mitt ekg idag ! Jasså ! Ja, på mitt vis ! Har du apparat hemma ? Nää, så här går det till ! Går i full fart uppför en av stans brantaste backar den så kallade "Mördarbacken " ! Och eftersom det just nu sitts här o skrivs så blev ju resultatet bra !
         Har stor hjälp av min filosofi när jag går längs livslinjen från Rötter till Barnbarn och vidare mot Rötterna ! Det gör vi väl alla ! Joo, jag använder mig ochså i nuet av Gud, Mormor Maria o övriga rötter ! Och det verkar ju funka om man ser till min ålder o person ! Och bevisas av att man lever som man lär ! Och elände i förskott skulle jag aldrig ta ut ! Hellre tro på framtiden, morgondagen o sånt som man har facit på !
        O det här håller jag inte för mig själv ! Pratar med folk om det o min relitet Fötterna på Jorden o Armarna mot himlen !  Tittade efter något i massmedia, för utom sport, som var positivt idag ! Hastigt överslag 2 av 10 ! 
               Och många människor har nytta av sin religion o religiositet ! Att det sen finns förskräckligheter som t.ex. Isis, Boko haram, Hamas m.fl. fanatiker innebär inte att man skall dra alla religiösa människor över en kam ! Människor som inte vill nått ont !
  Och detta gladde man sig åt idag ochså ! VADÅÅ då  ! Förlåt ! Joo, att det var lite ljusare idag ute ! Och just nu gläder jag mig åt att det njuts så av att lyssna på Grekisk musik ! O att man imorgon skall gå o lyssna på jazz med kompisar ! Hoppas det är trad. jazz ! Men... !
           Men V-75 hinner jag titta på i tv i morgon  ! Och vi får se vad det hittas på med tipset ! Spännande ! Kanske man om ett tag kan sitta på en Grekisk taverna o njuta av bouzokiemusik t.e.x. !! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0