Jaa, så blir det !

Jaa, idag skall det cyklas ner på stan, vid 13-tiden ! Och då skall jag tillsammans med vår sångkör i SPF fortsätta att öva sånger ur Fredmans epistlar ! Om man skall lyssna på dom på nätet t.ex så rekommenderas bl.a Fred Åkerström !
  Vädret var det ! Temperaturen faller nu ! Tillfälligt, antagligen ! Och vintern i mitt område skall ju enligt fakta inte börja nu ! Normalt enligt statistik, kring jul ! Har jag för mig !
             Vädret ja ! Är intressant att titta på med facit i hand ! Sia får andra göra ! Vi pratar ständigt om temperaturhöjning och extremvärme ! Nu är ju Sverige 160 mil långt, sådär !  När man då ser på oktober så hade de nordligare delana 18 dagar under det normala i temperatur ! Det är väl inget att skriva om ! Då räknas man väl som " förrädare " ! :) Och t.o.m. en meterolog har skrivit om att faktiskt de senaste 15 åren temperaturhöjningen stannat av ! Det finns det ju facit på ! Liksom ozonhålets reparation ! Elenergislagens kamp om miljarder fortsätter ! Och Fn:s klimatpanel kan ju inte " riktigt " förklara det här med de sista ca 15 årens avstanning av värmehöjningen ! Och dagar med " extremvärme " går ju alltid o hitta och värre än för 50, 125 år sen ! Hur kunde det vara så varmt då ? Jag frågar detta ständigt !
        Nu har temperaturen sjunkit till + 4 C där jag bor ! så nu får vi se om det tas några " extrema poäng " i motsatt rikning , ang temperatur !
 Och den kommande vintern vill jag gärna motionera i detta scenario ! Inte i t.ex. regn, blåst, 4 +C t.ex. Vilket väder tror ni är hälsosammast ? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0