Det saknas ju fullständigt !

I Sverige ! Att granska avigsidor trots goda intentioner ! I integrationens spår ! Är varken rasist, kommunist eller fascist ! Men i Sverige uppträder ibland något som jag skulle kalla för nån slags orealistisk humanism när det gäller integrationen ! Alla invandrare är inte rumsrena , dom som har bott här innan är ju inte det heller , vare sig man är " blåögd eller brunögd " , typ !
                Men mitt i alla goda intentioner får man sätta ner foten ! Sen har vi ju de ständiga motsättningarna mellan Sunni o -Shiamuslimer ! Även den finns naturligtvis i Sverige bland extrema personer !
           Häromdagen pratade jag med folk från Syrien och Irak på strandpromenaden ! Männen pratade engelska !  ! Alla var muslimer ! Dom har ändå fått fly från sina muslimska länder ! O nu  är det ju ochså beroende på det Sunnimuslimska IS, Isis ! Och dom tyckte dom lika illa om som jag gör ! Men tyvärr verkar  finnas små grupper i Sverige som diggar ISIS !
            I Irak är sunnimuslimer en minoritet !  Saddam Hussein var sunnimuslim t.ex.! Men shiamuslimer är mindre till antalet i Världen ! Irans ledare är dock shiamuslimer ! Saudiarbien är sunnimuslimskt ! I Syrien är ledaren är ledaren en alawit ! I Syrien är majoriteten sunnimuslimer av folket ! Där finns ochså den kristna minoriteten syrianer, druser m.fl. Även en judisk minoritet har funnits har jag för mig !
               Det had varit roligt att förhöra en del politiker om det här ! Det finns nått som kan kallas för realistisk humanism ! Den saknar en del politiker i Sverige ! 
           Man kan prata om nån slags polarisering i Sverige ! Där dom som har kunskap inte får prata om avigsidor ! Och judehatet har väl snarast ökat i Sverige !
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0