Har man bara varmt på sig så !

 Kaffe mellan boulespelen ! Blev 3 omgångar ! Damerna vann med 2-1 ! Och varma kläder var vår slogan ! Se om vi får chans att spela en tisdag till ! Annars kommer vi att fika tillsammans på tisdagar , i värme !
        Det här med vädret ja !  6, 7 grader C o råkallt var det ! Som sagt jag föredrar - 6,7 grader o sol ! Höst som vinter ! Önska får man ju ! O vitt på vintern !
 En glimt av mitt område ! En glimt som jag trivs med " vare sig varit från Korpilombolo eller Katmando " !
Symbolik ang. min syn om att det här med det globala i nuet ! Jag är Världsmedborgare ! Och lär mig mer och mer om den ! Och om Mänskligheten ! I all sin svaghet o styrka ! Och då får man ochså se den i det förgångna  !  Har inget facit för framtiden ! Inte ens för morgondagen ! Inte ens i vår vildaste fantasi har vi det ! Oavsett vi är vetenskapsmän eller " amatörer " ! 
             Island tycker jag är ett intressant land ! Och tuffa rättframma människor verkar bo där ! Och härdade av ett uselt klimat, trots golfströmmens närhet ! Havtaskiga vintrar o halvtaskiga somrar t.ex. ! Somliga av oss gnäller över vädret här i Sverige ! Tur ni inte bor på Island !
           Och i morse var det -2 C i Reykjavik ! Var nog kyligt för att vara i halva oktober ! Det är så många länder man skulle vilja se ! O insupa deras kultur ! Men man får inte allt ! Inget o sörja över ! Lever ju ! Då är det ju positivt o ha en del drömmar !
                  Och nu spelar jag musik med Haris Alexiou ! En av mina många grekiska sångerskor som jag gillar ! En av dom första jag fick upp ögonen för ! För en del år sen ! Jag älskar deras vackra toner i dur och moll ! Går rätt in i hjärta o själ ! Postivt för min rytm o känsla ! Dom berikar mitt liv !
          Då får vi se om Danskarna klarar Prtugiserna i kvällens em-kval match i Köpenhamn ! Spännande !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0