Har ju fredag hela veckan ! Men idag är det ju verkligen fredag !

 
         Konstaterar ang. vädret ! Vantar på vantar av ! För övrigt så gratulerar vi Växjö till hockeyguldet !
       Tyvärr så fick jag inte som jag ville ! En final mellan Barcelona o Bayern München ! Dom lottades i semifinal !
              Och när det gäller V-75 ! Fina tävlingar på Åby imorgon ! Skall det åter bli jackpot på 6 o 5 rätt , eller 5 ! Men för småspelare kan det ju kanske vara den enda chansen o få en sjua ?
 
 
     Jaa, tuppen i hönsgården har vi väl hört talas om ! Och det är ju länge sen annan fick ha den rollen ! :) Från hembygdsgården i Askersund , i dag ! Så klart !
 
 
 
Många tycker att jag själv tar vackra bilder ibland ! Vacker bild kan ju även vara på ett barnbarn t.ex. ! Vackra bilder i fantasin o verkligheten berör hjärtat o sinnet hos mig ! Jaa, elände, det har alltid funnits ! Kanske ännu mer än nu ? Från Carpahtian Garden !
 
 
Vackra bilder var det ! Oj,oj,oj, :) Nytaget foto för idag ! Men sinnet är vackert o ser fram emot en spännande  helg ! Med V-75 , annan sport och imundigande av Dagobertsmörgåsar, t.ex.! Dock inte på höjden utan rullat mjukt bröd med godsaker i ! Bröd från mellanöstern bl.a ! Som Libanesiskt t.ex. ! O en glass efteråt t.ex. !
 
 
        O grabben i Luleå 1950 har jag fortfarande i mig ! 12 år gammal ! 
           Bodde ju innan dess flera år i Örebro ! Var nog en livlig o entusiastisk grabb ! Träffade för några år sen en granne som lekt med mina systrar som liten,då på 40-talet Och vad hon berörde allra först, berättade skrattande, var att jag tagit med mig grodor från farmors damm på landet , släppt ut dom på toaletten o när min kära mor öppnat dörren till den så hade dom hoppat ut i hallen eller nått av rummen ! Och det här hade tydligen spritt sig i närområdet ! Jaa, Cecilia Lantblom hette mina systrars lekkamrat, då ! Och hennes far ägde då hyreshuset som vi bodde i ! 
 
                   Med detta önskar jag en trevlig helg ! Och hoppas att min kära mor tittar ner på mig o ler en smula !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0