Jaa, påskveckan ! Tar vara på den ochså !

  Jobbar ju inte längre ! Kan ta vara på Carpe et Crea Diem varje dag ! Utan att jobba ! Reser gör man på våren o sommaren, mest i Sverige ! Efter kassans storlek ! Men ...Jaa, läste precis på snabbmedelande på mobilen att Tv-avgiften höjs i sommar ! Jaa, men så pigg som jag är, reser mer om kassan förstärks !  längtar efter att besöka fler än de 10 länder man besökt ! Bott längst i Norge ! Praktiserade i Oslo en månad !
     Men jag reser mycket i fantasin, genom att lyssna på olika länders musik och genom att läsa in mig på deras historia ! Och då kommer jag ochså på att vi inte i Sverige har anledning heller att slå oss för bröstet !
 
               Jaa, klagar inte ! Och tycker om att prata med folk från andra länder som uppskattar att jag lärt mig en del om dom !
 
          Jaa, motionsrundan idag ! Gick som mest genom Askersunds skogsområden ! Hörde läten både från korp o spillkråka ! Men inte mycket från småfåglar ! Vädret, kylig vind från nord men solsken !
        Jaa, det verkar faktiskt som ju mer jag motionerar, desto bättre mår höften o ryggen ! O naturligtvis är det bra för hjärta o sinne ! Och ibland uppmuntrar man sig med orden Kom igen Jahan !
 
      Och när jag kom till hembygdsgården ! Så sjöng en man som jag känner som hjälper till  där ! Och vackert ! Men han har sjungit i kör ! Och jag brukar ochså öva mig när jag går i skogarna ! Härligt !
 
   Sen träffa man på hemvägen en man från Askersund men född i Iran ! Och vi hade mycket att prata om , kan ni tro ! Sådana möten är till gagn för båda parter ! 
 
         Och ikväll som sagt bl.a avgörande  matchen mellan Leksand Malmö Redhawks om en SHL-plats ! 
 
               Långfredag imorgon ! Och ibland skänker jag mina rötter vackra tankar ! Men på deras tid var det väl inte sport på tv hela påsken ! V-75 imorgon o v-75 på söndag ! Hallå Carpatherna snart kommer jag till er bl.a. :) Och på påskafton har jag för mig att Arsenal spelar mot Liverpool !
'
             Och i dag har min mellerste son o hans fru åkt till Budapest ! Det gillar jag ! Som sagt vem vet o.s.v. ! 
  
      Jaa, en vacker bild från samma land men olika områden ,  Carpahterna Garden, Romania säger jag  aldrig nej till ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0