My daily life !

 Jaa, inte oviktigt i ens liv ! Men utan framtidtro hade det väl varit tråkigt ! Även i min ålder ! Så det är sällan man för en tråkig tillvaro ! Spännings moment finnes o nu ingår i detta syssel o pyssel ! Har ju pratat om operation återkomst ! Detta ord gällde även för 10 år sen ! Och är tacksam över de 10 åren i Askersund ! Och återseendet av Örebro ! Med bevarade minnen från uppväxten på 1940-talet ! O fått prata om dom med gamla lekkamrater , från tiden i  i Gällersta t.ex.! Där vistandet emellanåt hos farmor o tant Greta t.ex. betytt väldigt mycket för ens person ! 
          Jaa, idag blir det en tur på stan ! Och sedan pyssel o syssel ! Vm i friidrott ? Än så länge håller sig åskan över östra Danmark men en vädersajt spår åska i Em i mitt område med 75 % risk ! Jaa, dom här riskbedömningarna kan man fundera över ! Det är lite olika på olika vädersajter !
 
Jaa, sport ja ! Är imponerad av Manchester C ! Spelar väldigt bra fotboll just nu ! Och i kväll  spelas matchen mellan Arsenal o Liverpool ! Som jag kan se på TV ! Om inte Tor fördärvar det hela ! O Malmö FF förlora mot Häcken o Örebro sk fick oavgjort mot Halmstad !  ! Jaa,de viktigaste friidrottssändningarna börjar ju vid 12- snåret ! Men sammandrag brukar ju ochså visas vid 18-tiden !
 
                      Och frågan är om jag inte har varit med om så mycket " skvalp i den svenska ankdammen " som det senaste året ! Sälja , sälja sälja, elände, elände, elände ! Jaa, det här med flyktingströmmen är ju väldigt bekymmersamt ! O utropandet i massmedia av den Arabiska våren efter kriget i Lybien ! Har folket i t.ex. Syrien nånsin haft det så förskräckligt som nu ! Med Isis, regeringstrupper o revolutionärer stridande mot varann ! Huller om buller ! Och vad har revolutionärerna för religiös o politisk åsikt ? Och mitt i allt finns ett av mina favoritländer, Israel ! Som jag ochså besökt ! 14 dagar ! På den tiden då inga diplomatiska förbindelser inte heller fanns med Jordanien o Egypten ! Det här med att vara påläst om t.ex. Mellersta östern. Och året då Plo bildades  ! Sen kom även Hamas in i bilden ! Ett utskott från Muslimska Brödraskapet ! Vars makt i Egypten är reducerad ! Som vi vet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0