En ganska arbetsam runda !

  Jaa, underlaget var på sina håll präglat av gumman Tö i solsken och Kung Bore i skugga ! Och detta skiftar ju under dagen ! Men vinterkänslan gick inte att resornera bort ! Jaa, påminde om den känslan man kan få i början av mars efter en snöig vinter ! Som man ju har varit med om !
 I det här skogspartiet med dagens utgång från idrottsplatsen sågs längre fram ett rådjur komma ca. 10 meter framför mig i full fart ! Men när det kommits ut från denna runda såg jag ett intressant spår i snön ! Inte från några klövdjur eller räv eller hare eller hund ! Mycket större med avtryck av trampdyner  o klor ! Tyvärr blev fotot för dåligt från mobilen för att visa  ! Hade inte kameran med ! Nu har jag tittat efter på nätet ! Lodjursspår ! Finns lodjur i Askersunds omgivningar ! Skogspromenaderna är spännande ! Man vet inte  vilket djur som kan dyka upp, från tvåbent till fyrbent ! :)
   
 Jaa, konstaterar vilket foto ! Mmm, life is life ! Carpe et Crea Diem ! Världen o klimatet är inte sämre än det varit !
            Konstaterar ! Förr i tiden kom ju kurirer ridandes med bl.a nedskrivna nyheter av eländes elände  ! Kanske tog färden i flera månader trots hästbyten ! Idag strömmar ständigt eländes elände fram via massmedia ! Trots att en del är bättre i Världen ! Behöver bara tänka på hur många som dog i spanska sjukan i Sverige ! Några, något av mormors syskon drabbades t.ex. O min mor föddes ju 1915, t.ex. När kanske det värsta kriget någonsin rasade !
  Ja kanske 2 miljarder människor fanns på jorden 1915 ! 50- 100 miljoner dog av Spanskan ! I Sverige 37000 ! Många unga, friska !
                 Det var då det kan man höra ibland ! Jag har lika mycket empati för människorna, mina gener som levde då ! Det var väl ochså människor ! Som led ochså, fick lida av mycket i mycket större omfattning än nu ! Om man ser till innevånare antalet på jorden ! Och hur långt hade vetenskapen om botemedel kommit då ?
                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0