Jaa, då får vi se vad denna dag har i sitt sköte !

Och givetvis inleds den med en motionsrunda ! Där man inte vet vad man kan få syn på ! Eller vilket vackert motiv som får en o tända till ! O vem man egentligen kommer att slänga käft med ! För mig är detta spännande i nuet !
      Vädret ja ! Vem hade jag varit om det inte funnits väder, på gott och ont ! För mig är det en intressant vetenskap o mycket oberäknelig , både i nuet o med facit ! Över en meter snö i Luleå , nytt rekord sen 50 år tillbaks ! Läste ochså igår om nån ny snöstrom i Nordamerika 
           Har bara ett liv ? Tänker inte gnälla om det är grönt eller vitt ! Allt som sägs vara " värre än nånsin " har förekommit i klmathistorien ! 
       Jaa, fick åtminstone Tina Maze på pallen i gårdagenns super-g ! O  Kajsa Kling blev 8 ! Verkar nu ha etablerat sig som en av de 10 bästa super-g skidåkersskorna ! Och herrskapet journalister o bisittare ! Hon leder faktiskt Världscupen , Tina Maze ! Även om hon bara blev 2 med , 3 hundradelar efter ettan Pfenniger !
                Jaa, hon är en av mina stora favorite bland damerna ! Slovenien ! Cirka 3 miljoner innevånare ! Intressant land ! Med vackra vyer !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0