Jaa, vintern fortsätter men ?

        Det här fotot är taget från snötäckt boulebana ! Och det är ju februari ! Men plötsligt så verkar det som om det här med vintrar inte existerar längre ! Koas o allt möjligt pratas det om !  En annan som har varit med om både gröna o vita vintrar på Österlen ! Vet ju hur det är !  Har inte sen jag kommit hittills till Askersund upplevt liknande snöstormar även om det t.ex. kom mycket snö vintern 2009-2010 ! Och några andra vintrar i anslutning !
            Nu är det ju så att en annan har bra minne o det räcker mer än till 2009 ! O bildbevis finns från 2007 o tills nu ! Har även som sagt gröna foton från en del vintrar som varat olika länge o kommit tidigt eller sent !
               Idag har jag läst om en meter snö i Luleå ! Som jag bodde i på 50-talet ! O det har jag inget minne av från den tiden ! Däremot att det regnade på julaftonen en gång ! Och naturligtvis oftast var kallt ! O lugnt väder !  På vintern !  Och samtidigt som jag läste om snön i Luleå så läste jag om snöstorm i Usa igen ! Ahh, det är naturligtvis växthuseffektens förtjänst ! Det var det säkert på 1600-talet ochså när stora bält frös till is !
 Det här är ett inlägg på Nerikes allehandas insändarsida ! Jaa, håller med ! Hur klara sig folk förr ! Med dom resurser dom hade då ! Även om det var mindre trafik t.ex. O gnälls på snöröjningen nu görs det ochså !
                Jaa, det trygghetsnarkomaniserade samhället ! Där ingenting får gå snett o vädret skall vara lagom !
  Problem med att ladda upp bilder på bloggen ! Men idag börjar ju alpina vm i Beaver Creek som sagts ! 
            Kajsa Kling är den ende svenskan som kör super-g ! Vi får se hur det går för henne och en av mina favoriter Slovenskan Tina Maaze 
 
          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0