Kom hem till mig , så skall vi resonera om saken !

Och det vågar jag stå för ! Att gå fram, ge ett leende o lägga några mynt i pappersmuggen ! Gör det ganska ofta ! 
           Vurmar för etniska minoriteter som Romer, Judar,Syrianer t.ex. ! Och även för Kletzmer musik o Romsk/ rysk folkmusik ! Jaa, det finns fantastiskt vackra sånger från Ryssland med Romsk touche ! Och på Balkan, där Grekland ju ingår finns ochså musik med Romsk influens ! Och jag brukar förutom lyssnandet på grekisk musik t.ex. lyssna på Barcelona gipsy klezmer orchestra och även på Budapest klezmer band ! Och flera liknande band !
                Tänker inte fördjupa mig i varför jag har dessa olika känslor ! Dom finns bara där, kanske i arv o gener ? 
             Jaa, titta på ett foto på min mor i 10-12 års åldern ! Haft med det här förr tror jag ! Och i samband med det här med koncentrations lägren så tittades på ett foto från Warszavas Getto ! Ja från början av 1940-talet ! Och en flicka i kanske samma ålder var otroligt lik min mor ! Nu kom ju min mormors släkt hit till Sverige omkring 1885 men...var finns i mormors kvinnliga gener innan 1800-talet ? Min mors utsende talade för sig självt !
                     Titta på flickan till vänster så förstår ni varför jag undrar ? Ja min kära mamma vad finns i dina gener ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0