Snöfritt i Askersund, men inte i Boston !

Jag har ju försökt få fram att olika kalllufts utbrott drabbar Världen, olika år  ! Med s.k. monster-kyla efter omständigheterna ! Har ju då bl.a. påpekat vintern 2009-2010 i Sverige !
 Just nu drabbas nordöstra/ norra Usa av dessa kalluftsutbrott , från o till ! Och östra / nordöstra Kanada ! Vi har ju delstaterna Massaschusetts o New York t.ex ! Dessutom har jag ju läst om väldigt kallt på nordvästra Grönland !
          Detta här lästes idag från nyhetsbyrån TT i Nerikes Allehanda !
Sedan den 23 januari har det fallit över 2 meter snö i Boston, vilket innebär  att årets Februari är den SNÖRIKASTE i stadens historia ! HITTILS  har 17000 lasbilslaster snö forslats bort ! 
         Har innan beskrivit hur besvärligt New Yorkborna haft det denna vinter ! Och vad lite  kalluftsutbrott vi i Sverige haft denna vintersäsong , t.ex. Jaa, ett kom ju lagom till Sm på skidor utanför Örebro ! O nu har Falun nytta av detta trots plussgrader på dan !
        Idag läste jag ochså om att det var vitt i Israel, nånstans ! Och att det varit besvärligt nån, några dar av snöfall i t.ex. Istanbul har  ochså  påpekats !
               Kontentan av detta blir för min del är att Jorden bestämmer mycket mer om klimatet än vetenskapsmännen ! Och eftersom det här med  "lagom väder" aldrig kan uppstå beroende av bl.a närheten till syd-och nordpolen ! Så skall vi nog vara glada över att kung Bore ser till att värmeökningen på jorden hålls på acceptabel nivå ! Och den har ju planat ut ! De sista 18 åren tror jag det är !
             Utropande av monsterkyla o extremvärme ! Dom tar ut varann ! Men ingen vet när en kallare perioden i cyklerna kommer igen ! t.ex. !
             Det blir motion idag ! På isfria gator ! Utan drobbar ! Pratar om Askersund då , så klart !
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0