Äntligen lades det fram på bordet !

Jag har skrivit om det rasbiologiska institutet innan ! Försökt göra omvärlden, Sverige påmind om detta förskräckliga som hände i vårt land ! Mätning av skallar o tvångssteriliseringar ! Det här med att slå sig för bröstet o göra sig till " Humanismens fäste " ! Och om nån tror att rasismen i Sverige är utrotad sen dess !?
   Många i min familj, klan, är brunögda o mörkhåriga ! Både via svärfars o min mors sida ! Hur jag fick reda på detta som aldrig får hamna i nån förlåtande glömska allá det var då det ! Var inne o titta på en samisk hemsida för flera år sen ! Finska typer, lapska typer, sv valloner , sv judar ! Även romers/ resandefolkets skallar mättes ! Och allt skedde för att " rädda rädda ett folk " ! Den svenska och germanska rasen ! Blögda o ljushåriga ! 
   Rasbiologiska institutet bildades efter en motion av socialdemokraten Alfred Petrén , bondeförbundaren nils Wohlin med flera ! Allt tyder på att motionen var författad av Herman Lundborg , institutets förste chef !
          Hoppas ni såg programmet om honom o rasbiologiska institutet i tv-programmet " Hur gör man för att rädda ett folk " !? Och nationalsocilisterna i Tyskland var inte sena att stötta Lundborg i hans syn på de underlägsna raserna ! Vi vet vad detta ledde till !
                 Vad är en lång period i ett lands historia ! Rasbiologiska Institutet bildades 1922 och upphörde 1958 ! Tvångssteriliseringar höll på nästan lika länge ! Har jag för mig ! Och inga politiker från den tiden skall komma undan detta ! Efter tv-programmet o innan det skulle sändas tog ochså tidningarna upp detta ! 
              Och undrtecknad vet att i början på 1900-talet , jaa, även på 40-talet så var det många i Sverige som såg ner på t.ex. judar o mörkhyade ! Det vet jag ! Och skolundervisningen på den tiden ?
                   Det här skall aldrig glömmas ! Och det finns annat i vår historia som går att klandra ! Har inte varit ett dugg bättre än andra länders ! Även om en del förgyller stormaktstiiden ! Människor led väl även då ! Av svenskars ondska o våld ! Fråga Balterna t.ex. !
                  Och det är ganska konstigt egentligen ! Människor fördömer våld o grymhet ! Men vad är det som drar mycket på tv o datan ! Krig, elände, mord o katastroffilmer ! T.ex.! O krigsspel med Vikingar mm ! Döda så många som möjligt ! ! Och vill man läsa mer om Rasbiologiska institutet kan man gå in på Wikipedia !
              
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0