Då fick man skriva 2015 ochså !

Baara en sån sak ! Har ni gett några nyårslöften ? Mitt är ganska enkelt ! Att försöka vara samma människa, på gott och ont , som förra året ! D.v.s. mig själv !
            Och att ständigt vända på myntet o inte dra alla över en kam ! Och vara påläst om nuet och det som varit ! Och inte måla ... inte oroa mig för nått som jag inte har facit på ! O tro på mitt koncept ! O kunna vara nöjd o tacksam över mitt liv ! Eftersom man är inne på sitt 77 år ! Som ju då är nått att vara tacksam över ! O nu är det ju så i mänskliughetens historia att alla blir inte lika gamla ! Fullständig rättvisa hur uppnår man det ? 
          Nu är det ju milt ute ! Och det slås på stora domedagstrumman. Jaa, det här med varmaste året någonsin ! 
Det kom ju en blänkare om år som 1933 o 1938 ! Då det var nästan lika varmt ! Dessutom kan jag ge följande data ! Allgunnen hade den 5/1 1973 + 12,4 C ! Simrishamn hade 24/12 1977 + 13,7 C ! Kan vara bra att veta !
        Skall kämpa i år ochså mot fördomar och okunskap ! Mot den säljande negativismen ! Som slås mynt av ! 
    Och det politiska scenariot i bl.a. Sverige skall bli intressant att följa ! Mycket ! I raggandet av röster ! I en legal riksdag ! Samarbete hit o samarbete dit !? Det är väl lika bra o få en enpartistat ! Så vi kan få fullständig rättvisa i Sverige !?  !? Och än en en gång ! Rasister finns i alla partier ! Sen får politikerna säga vad dom vill ! Snacka går ju ! Dom har väl inte intervjuat alla väljare i sina partier ! Men det är skönt att få tala om att jag inte är det !
        Blev ju sent igår ochså ! Spännande ishockeymatcher med raketskjutande o väldiga smällar utanför fönstret ! Det var så rutorna skallra nästan ! Och Sverige vann igen, mot Schweiz Och vann gruppen ! O Kanada vann mot Usa ! Och vann sin grupp !
            Jaa, såg efter ! Sverige får möta Finland i kvartsfinal  i morgon ! Oj,oj,oj ! Spännande ! 
         Motionen blir utan dobbar idag ! Och i stans skogsområden ! Då slipper jag det myckna blåsandet ! O blåst o 3 plusgrader ! Det känns kallt det ochså ! O ohälsosammare ! I den fuktiga luften !
           Sport är ju som sagt en av många kryddor i mitt liv !  Och idag är det klassisk nyårsbackhoppning från Gamich partenkirchen ! Om det inte blir för blåsigt !  Har hänt ! Och matcher i den Engelska ligan i fotboll
, enligt tradition ! Alla tiders ! Och hinner motionera innan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0