Härligt att kunna spela boule inomhus !

 I väntan på vårens tider ! Vare sig den blir försenad eller ej ! O Torsten , min fotvandrar kompis bl.a  o undertecknad vann våra matcher !
 Jaa, idag gick jag med halkskydd ! Från och till strandpromenaden där lokalen ligger !  På is ,slask bl.a. ! Väldigt halt på sina ställen ! Och nu skall det ju klarna upp ! O det innebär ännu halare i morgon ! Men det här är inte det värsta någonsin ! Man har väl varit med förr !
   All right ! Idag är det 70 år sen Auschwitz befriades av Sovjet trupper ! Apropå det här med mätning av skallar o rasism ! Jaa, vi får inte heller glömma Sovjetregimens behandling av Judar ! Före o efter 1945 ! Fråga Stalin så får ni höra ! Även Romer, förståndshandikappade m.fl.underlägsna , hamnade ju i dom här lägrena !
         Har inte besökt några av lägren men besökt Israel ! O Jerusalem bl.a. ! Och där besöktes Förintelsemuseet med bl.a. min kompis Bengt ! När man gick in på museet så kunde man till.vänster. se ljus som brann för varje läger ! Jaa, när jag tänker på detta besök får jag tårar i ögonen än idag ! Det här fotot är nästan sorgligare o titta på än högar av läderskor, plånböcker o benknotor ! Jaa, bl.a. mörka o brunögda barn är det ju !
                    Mänskligheten har alltid varit på gott ont ! Och det var sannerligen inte bättre förr än idag ! Men.. är det till nån tröst ! ? Som mänsklig enskild varelse kan man mest känna sorg i sitt hjärta ! Hoppas att det går hem hos dom jag fäller mina tårar för !?   Foto från www.mirror.co.uk .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0