Jag är så glad att jag har dom ! När det gäller min musik !

Mina :) grekiska sångerskor ! Och skickliga är dom ochså ! O deras sång går ända in i hjätat o rytmen passar mig ! Liksom glidandet mellan dur o moll ! Mycket vackert ! O livsbejakande !
      O folk tror ju att det är unga damer ! Men Dispina Vandi är 45 år, Glykeria 61, Haris Alexiou 64, Hrispa,33, Eleni Vitali 61 o Elli Kokkinou 45 ! Dom har nog inget emot att jag avslöjar deras ålder ! Det här är väl mina favoriter ! Men det finns många fler som är bra ! Joo, man lysnnar på manliga sångare ochså men ovannämnda går bäst hem !
       Den grekiska musiken har ju en del gamla anor från den Bysantinska tiden , har jag berört innan ! O på öarna är det olika stilar ! Och stilen som har kommit till i städerna !
                  Det här en av mina kryddor i livet ! Som det sagts innan ! Jodå, jag lyssnar ochså på annan musik men...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0