Joo, det skall jag se på ! Herrarnas skidskyttestafett som kommer snart !

 Så här såg det ut för några timmar sen ! Utanför min balkong ! Inget i luften ! Men nu 13:15 så börjar det komma något i luften, snö, snöblandat eller regn , det är frågan ! 
        Visst är en del arragörer bl.a. beroende av vädret ! Skall det nu bli kallare om några dar som det spås då blir ju arrangörerna av skid Sm glada ! Tävlingarna börjar den 28 i Ånnaboda norr om Örebro, i Kilsbergen ! 
         Jag hoppas ju det blir kallare dag o natt så väglaget blir bättre ! Ochså för mins skull !
   Håller koll på om dom här prognoserna står sig eller ändras ! 10-dagars prognoser har inte varit alltid pålitliga ! Blåfärgade dagar , minus, har ibland plockats bort ! 
         Som sagt oavsett prognoser uträknade via datoriserade matematiska mallar så styrs i nuet o i fortsättningen klimatet av högtryck, lågtryck, golfström, poalarjetströmmar t.ex mer än vetenskapsmän/ metereologer o miljöpolitiker ! Tyvärr får jag o andra, även vetenskapsmän, på båda sidor, inte reda på hur vädret, klimatet egentligen blev ! Ögon har bara sett klimatet då och idag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0