Oj, fredag igen !

 
 
Det funkar fortsatt bra med Totte parakit ! O i morse satt han på min axel när jag läste morgontidningen ! Bara en sån sak ! Som sagt en del har hundar andra katter o andra parakiter, bl.a. O bl.a. kaniner , hamstrar o vita möss o ormar har en del människor ! 
 
 
    Det här fotot tycker jag är kul att titta på ! Det är taget av min mormor när hon och jag var på " semester " i Stenungssund i början på 40-talet ! Kanske skall jag bli 4 ? Och flickan som man håller blygt i handen heter Sonja ! Har jag reda på ! Och på den tiden var man ljushårig ! Men det ändra sig ju ! Om man skall rätta sig efter fotot verkar ju vädret vara varmt !
 
 
           Har ju  minnen från varma somrar på 40-och 50-talet ! Som barn ! Och bakom dessa minnen är naturligtvis högtryck och ostvindar ! Och särskilt då vid Vätterns strand ! Något finns från Pite havsbad på 50-talet ! Jaa, eldorado o rivieraväder ! O ljummet vatten ! Regn o västvindar ! Kallt i vattnet på västsidan där ju Hjo ligger !
        Sen kan vi ta 60-o 70-talet ! Fina minnen med barnen ! Högtryck o ostvindar o varmt i vattnet ! Längs Österlenkusten/ Simrishamn ! Rena rivieravädret när detta scenario rådde ! Och motsatt är förhållandet även där ! Regnigt o västvindar ! Kallt i vattnet ! Vilka härliga  minnen ! Och nått prat om extremvärme hördes väl inte ! Alla njöt i på stranden ! I Kyl ochså ! Ställe som var populärt !
 
 
  Visst blev det en motionsrunda idag ochså ! Inte tyckte jag att det var så förskräckligt varmt !
   
          Men jag vill uppmana människor att passa på o njuta i helgen av sol o bad o värme ! För enligt den norska vädersajten så blir det kyligare o en del regn, mot onsdag ! På nån av dagarna nästa vecka såg jag temperaturer som sades bara vara 12- 14  C , nån förmiddag ! Dessutom verkar åskrisken öka i bl.a. Örebro län ! Även en svensk vädersajt pratar om nån åskskur ! Detta gäller nu mitt område ! 
      Jaa, som vanligt är dom här, till 90 % med reklam, vädersajterna inte riktigt överens ! Hur skulle det se ut ! Då hade det väl bara blivit plats för en ? Jaa, Spanien o Portugal o andra ställen ! Där är ju väldigt varmt ibland ! Står svenska folket mer ut med det ? När dom semestrar där ?
 
            Visst är det det ! V-75 i Halmstad igen ! Det blev ju jackpot o låg utdelning på omgången i torsdags !  Ser svårare ut den här gången ! Inte har det gått bra med spelandet nu på en lång tid ! Men skam den som ger sig ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0