Adolf var namnet !

 
      Jaa, tyvärr fick jag aldrig se min farfar Adolf ! Han dog några månader innan man föddes ! Men han o farmor Elin ! Har ju gett mig delar av min personlighet ! Och min far Nils och jag har fått hans namn som tillägg ! Jaa, namnet Adolf har ju fått dålig klang ! Men min farfar fick detta namn innan Hitler började sin bana ! Och innan Hitler föddes !
 
 
 Och här har vi farmor o farfar på äldre dar ! Och som sagt inga oviktiga personer för mina gener !
 
          Jaa, har ju pratat om att den förste med namn o födelse år i farfars släkt som hittats var Oluff Olufsson från Eker ! I Närke nära då Värmland där hans släkt sedan kan spåras till hans dagar  !
 
 Farmors släkt då ? Jaa, namnet som hittats längst tillbaka i tiden är Lars Larsson född 1643  ! Och det som är väldigt intressant är att denne man bodde i Attersta/Härminge där farmor växte upp ! När jag tittar på var folket kom ifrån förr i tiden ! Jaa, inte har dom rört mycket på sig ! Gäller ochså andra delar av min släkt ! Den i Halland t.ex. !
   Röra på sig ! Menas när  det gäller området där  släkterna bodde förr i tiden ! Men röra på sig ! Gjorde Hallandsanorna ! På böljan den blå , många av dom !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0