Efter regn kommer solsken !

 Jaa, visst saknar jag vingslagen , kallandet o den lilla tyngden på axeln ! O t.ex. ätandet av smör på smörgåsen o norpandet av äpplet o apelsinen ! Men efter regn kommer solsken ! Kan inte bestämma över ödets tillslag !
 
 
         Jaa, efter regn kommer solsken ! Som väl är ! Och en radarbild i nuet ljög inte om detta ! Och fakta finns ju angående det som varit både ang. vädret o Mänsklighetens historia ! O då kommer man underfund med att man bor vid rätt tidpunkt på Jorden ! Sen kan man ju fundera på i sammanhanget på  populismen, lobbyismen o journalismen i dagens läge ! Sälja, sälja, sälja , med eller utan hjälp av reklam !
 
 
Ja här har jag gått ner från ett av skogsområdets höjder o fotat från Vätterns strand mot staden Askersunds håll ! Staden ligger högerut , bort från högerkanten !
       Vädret jaa, då erinrar man sig ett Danskt tv-program för några  år sen ! Som visade via fynd att man för ca. 1000 år sen kunde paddla till Grönland o bosätta sig där ! Och via Sibirien hade folkstammar på isen tagit sig till Ön . Om det var efter eller före kanotisterna ! Har glömt ! Och nån slags uppgörelse om herraväldet på ön , nått område, har jag ochså för mig att det nämndes om !
 
 
Som sagt politiker o fördomar över folk tar inte mina retweetade vackra bilder hänsyn till ! Retweetat från Natasha ! Visar Trinty Bridge Saint Petersburg ! Jaa, Saint Petersburg hade jag gärna besökt nu när folk tillåts besöka sina kyrkor igen ! Har hört någon bekant som tyckte staden var sevärd ! Men förstått det själv !
 
          Jaa, o turneringen Franska öppna , Grandslam i tennis ! Fortsätter ! Några matcher kommer man att se och Set Game o Mats ser jag alltid på ! Men den här veckan ser jag ochså fram mot något annat ! Och då blir det inget på sociala media , liksom för det mesta på helgerna ! Tänker inte bli slav under det ! Går att visa bilder i efterhand ! Och mobilen har jag bara till telefonsamtal o SMS ! 
 
 
               Jaa, Askersunds höjder var det ! Omväxlande höjder i staden överhuvudtaget ! Spår från istiden ! O sluttande mot Vättern !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0