Jaa, vad händer idag då ?

Besök hos doktorn för den årliga undersökningen efter blodprovstagning ! Hur det än går med den så KÄNNER man sig frisk ! Lite trött efter Örebroresan var jag ! Men många intryck o mycket gående i staden !
 
Dag 2 i Örebro ! Min kompis Rolf , gammal lekkamrat på 40-talet i farmors närhet i Gällersta socken och undertecknad , brukar av tradition göra en rundresa i farmors/ våra trakter ! Vi började med vår lekkamrat Sven-Arne o hans fru i norra Bro  ! Och där fota jag denna syren ! På deras ägor ! 
 
Och det här fotot är taget från närheten av Sven-Arnes hus ! Han har som synes även en damm på tomten ! Tomt o tomt ! En liten förklaring ! Både Rolf och Sven-Arne växte upp ett stenkast, eller några, från farmors hus ! Gällersta, Attersta , Björneborg !
 
 
Det här fotot är taget österut från närheten av Gällersta kyrka ! Som ochså besöktes på denna numera traditionella tripp ! Utsikt österöver över Närkesslätten !
 
 
Sen nämade vi oss Björneborg ! Nära Björneborg ligger Klinggården som ägts av släktingar till mig på farmors sida ! I närheten av det herrgårdslika bostadshuset går Täljeån ! På fotot syns Rolf och släktingen Bernt, 88 år ! Och detta är något nytt som fräschats upp längs ån ! Och vad mycket trevligt vi hade att prata om både när det gäller nuet o dået !
 
  
 
Jaa, sen fortsatte vi på grusvägen till det närliggande Björneborg ! Och här har vi då lekt tillsammans som barn på 40-talet ! Bl.a. undertecknad Rolf o Sven-Arne ! Vilket eldorado ! Mitt smultronställe ! Blev ett hastigt besök ! Men vi hann prata med min kusins Gunnars fru , Birgit ! Som numera har detta hus !
 
             O sen for vi in till stan ! Till Rolfs numera bostad vid Berhns arenor ! O där bjöd Ann-Marie mig på god mat ! O mannen Rolf så klart !
 
            Jaa, vilka minnen från ens barndom ! Ett viktigt skede i ens liv ! som jag använder mig av längs livslinjen Från Rötter till Barnbarn med fötterna på Jorden o Armarna mot himlen !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0