Det har man varit med om förr !

Den 21/3 2015 tog jag detta foto ! Bra att ha som bildbevis ! Det här med vårens o sommarens utropande har man ju varit med om förr ! Och även bakslag där kung Bore pratar om att han finns ! Idag konstaerar jag att det är ett av de sämsta vädren att motionera i ! Blåst, regn o nån plusgrad ! Snön är borta men...! Ja, ja, har man varit med om snöstorm på Österlen under påsktid o regn i Luleå juletid ! Så blir man inte förvånad över nånting , oavsett växthuseffekt är utropad eller ej ! I bland verkar man luta sig mot den , oavsett om vädret går upp o ner !
        Vilken sporthelg det varit ! Och vi, jag gratulerar alla som blev Worldcup-vinnare i skidgrenarna ! Utför o på längden o i luften ! Och därmed stänger vi denna fina underhållning ! Som återkommer mot slutet av året igen !
       Jaa och vilken underhållning det var att titta på dessa fobollsmatcher ochså ! I går ! Först såg jag på Tv Örebro sk slå Elfsborg med 2-0 i en av cup-semifinalerna och går till final mot Ifk Göteborg !
 
 Och ett av mina favoritlag Barcelona slog Real Madrid med 2-1 ! Såg jag ochså på tv ! Vilken kedja dom har Barcelona ! En pånyttfödd Messi och Najmar o Suarez ! Hade Najmar satt sina chanser i andra halvlek så kunde Barcelona vunnit med ännu mer ! Real Madrid tappade spelet i andra halvlek !
 
 Och Arsenal behåller 3-platsen i Premier League ! Slog Newcastle me 2-1, borta !
 
 V-75 på Momarken ! Inget ! Jackpot på femmorna ! Potten går till Solvalla på lördag !
 
             Och skall bli intressant att se vad regeringen hittar på ! Rena underhållningen för Grönköpings veckoblad ! En regering som slår och smeker på samma gång ! Denna regering är väldigt duktig på att mästra andra ! Såvitt jag vet så hyllar inga extremister som Isis o Boko Haram t.ex. Utom andra extremister ! ? O knappt det ! Dödstraff ! Jaa, förekommer fortsatt i Världen ! Att ta livet av människor via hängning är väl inte särskilt humant ! Eller med giftsprutor , eller elchocker, eller tortyr ! Vad säger utrikesministern om det ?
        Obs.! Försvarar inte halshuggning !
                      Få se om det blir motion i detta väder ! En snabbis kanske ! Eller ridande på motioncykel , spinnande till musik !
 
                 Jaa, motion ! O låg puls ! Har ju själv låg puls ! Under 50 på  mornarna ! Och den går inte ens upp till 100 vid kratig motion !  Varför jag skryter om det ! Joo läste i Nerikes Allehanda igår en artikel om detta ! Där docenten och medicine doktorn i Stockholm Örjan Ekblom påtalat vikten med motion o låg puls Och puls skall tas med lång-och pekfinger ! På bl.a. hals där ytliga kärl finnes eller tinningen, eller knävecket t.ex. !
 
 Har ringt till min kusins Hans-olofs fru Ulla o kollat om Örjan är nån släkt till oss ! Nej. Nej, och det visste jag att det finns fler släkter i Sverige med detta namn ! Antal människor med namnet ca 1.400 ! För dom som är intresserade kan ochså nämnas att min farfars farfar la till blom till namnet, soldatnamnet Ek i mitten av 1800-talet har förståtts ! 
         Och kusin Hans Olof, som en storebror för mig under min uppväxt i Örebro, när vi ganska ofta träffades hos farmor, ligger nu på sjukhem, äldre boende i Stockholm ! Och frun Ulla har ochså flyttat till Stockholm ! Hur gammal Hans-olof är ! 86, ungefär ! Ulla några år yngre ! Och jag skickade en kram till Hans-olof ! Via Ulla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0