Jaa, nöjd är jag ! Efter mina omständigheter !

 Det är en slags lycka att få vara nöjd över min situation o i min ålder ! Har inte råd med bil , t.ex. ! Går runt med ekonomin, inklusive småresor inomlands och någon kortis utomlands ! På 2-3 dar ! Men att njuta vardag som helg ! Med Fötterna på Jorden o armarna mot Himlen ! En av mina styrkor !
 
 Vädret ja ! Oavsett utropande av växthuseffekt eller ej så har det alltid gått upp o ner ! Exempel östra USA, i år ! O Europa i år ! Nu är det så att utsläppen av koldioxid har stannat av ! Och ozonlagret är på väg att repareras ! Isarna i Antarktis var mer utbredda än på länge juni 2014 ! Värmeökningen som det skräms med har stannat upp de sista 15 åren ! Något som FN.s klimatpanel inte kunnat förklara ! 
    Idag är vädret rått o kyligt hos mig ! Trots 4 plussgrader o frostfritt på morgonen ! Nu " träts de lärde o massmedia " om om det skall bli snö eller regn idag eller till helgen ! Kan det inte vara så att regn kommer först ett slag och snö ett tag , eller tvärsom ? Du milde ! 
 
        Jag är i god form ! Både fysiskt och till sinnet ! Och därför orkas det debatteras på Twitter t.ex. Och sitta i soffan o sporta i helgen ! Har har köpt glass till helgen ! O kommer att med god chocklad o dagobertsmörgåsar , smacka, framför TV:N ! Och min ena syster o hennes man har det bra på Cypern. O kommer snart hem till Hjo igen !
 
 Sport o musik t.ex. Aptithöjare för min del ! I helgen vet jag att man kan se V-75 från Norge ! Tips inlämnas i morgon ! Jag vet ochså att matchen , semifinalen mellan Örebro sk o Elfsborg kan ses på Svt, tv eller Play ! Jag vet ochså att tv 12 skall visa El clasico i vår ! Kanske till helgen då ? För Barcelona o Real Madrid skall spela till helgen ! Det vet jag !
             Nu stängs butiken för helgen ! Mejl o telefon gäller ! Skulle aldrig falla mig in att " bli slav under sociala media " som det kallas ! Kan roa mig själv ochså !
 Jaa, vackra ställen finns det ju över allt i Världen ! Oavsett " ondska eller godhet " eller vilket land man fötts eller vuxit upp i ! Har ju via gillat Carpahtian Garden , Romania sidan fått tillgång till vackra bilder från denna bergskedja som är en förlängning av Alperna ! Så därför är Charparhian Garden ett riktmärke för mig när det gäller vackra bilder ! Oavsett jag ochså visar egna eller andras ! Andras inte helt lätt ! Måste ha tillstånd eller får inte visas ! Kan få böta ? Om visas ?
              Och då önskar jag dom som vill det, en trevlig helg ! Ni andra får fortsätta o reta upp er ! Det bjuder jag på ! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0