En bra förmiddag !

 
Jaa, har ni ochså känt glädje över att människor blir glad över att se er igen , oavsett vilket land dom kommer ifrån ? Det har jag ! Och pratar både t.ex. med Kristna o Muslimer från Syrien t.ex. Är emot rasism o främlingshat ! Och är emot aggression mot Israel ! Men vadå ! Här är ingen som accepterar att man skär halsen av folk ! Och på fotot spelar männen från Syrien musik från då Mellanöstern ! En är  Kristen , de andra Muslimer .Och dom umgås mycket ! Och en av männen läste upp en dikt på engelska om fred o försoning ! Och majoriteten av MÄNSKLIGHETEN vill det ! Det irriterar mig kollosalt när man drar alla över en kam !
          På ett vandrarhen man bodde på för nått år sen träffa jag människor från Ukraina, Kiev ! Dom ville ha fred i det området !
       Och vi pratar ju mest svenska naturligtvis när vi, jag träffar dessa människor ! Men engelska som en del kan måste ochså användas  ! Det här med kunskap om musik i Mellersta Östern och om länderna i nutid o historiskt har man väldig nytta av ! Och jag vet ju att denna musik kom att sprida influenser norrut mot Turkiet, Grekland o bl.a. andra länder på Balkan ! Jaa, ända ner till Kina , Orienten finns influenser ! Uppåt ! Norrut !
            Och när jag skulle gå ner till torget stötte jag på dess 3 män som gått lite senare ! Och en hade berättat om mig för sin far, i Syrien ! Bara en sån sak !
 
                 Kalla tar det lugnt ! Äter, dricker , putsar sig o haltar ! Dagens rapport från rehabliteringen ! Detta gäller alltså min parakit ! Så inga journalister missuppfattar ! :) Journalister är snabba i vändningarna ! Dom myntade ju bl.a. annat orden den Arabiska våren när gräsligheterna börja !
 
          Jaa, ishockey-vm ! Kanada blir nog favoriter ! I morgon möts dom o Sverige i gruppfinal ! Kan man säga även fastän matcher finns kvar innan kvartsfinalerna att spela efter denna ! Hoppas Sverige o Kanada även får mötas i final !
 
 
        Jaa, och i morgon tänker Torsten o en annan fotvandra i känt område ! Då blir det fler Vackra bilder ! Denna är retweetad från Pauline Mathias ! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0