Oj,oj, oj, jag är med led-tv !

32 tum precis som min gamla tjock-tv ! Vilken skillnad på utseende ! O vikt ! Har hänt mycket på 14 år ! Och vad då som kommer o hända på alla möjliga plan om 50-100 år ! Kan man fråga sig !
 
 
Visst ! Det blev en lång runda även idag på förmiddan ! Inleddes med kaffe hos en granne ! Kalla/ fågel-vakten ! Sen blev det en lång runda i snabb takt ! Med korta uppehåll och prat med några  okända o kända ! Bl.a med en man med rötter i Iran , som jag pratat med innan ! Och även där har jag nytta av mina kunskaper om Mellanöstern !
 
 
Och nu har vi kommit till hembygdsgården ! Där jag pratade med en skånska ! Om myskankorna i dammen !
 
 
Och här har man kommen mot idrottsplatsen ! Som börjar med bandybanan till höger ! Därefter tennisbana o sedan fobollsplanen , några hundra meter bort ! Sedan 15 minuter hem nått ! 
 Vädret ja ! Åskar lite nu i Danmark o vid västkusten ! Liksom österut i Europa i gränsen mot den varma luften ! Och som vanligt i mellersta USA ! Säkerligen ochså kamp mellan svalare o varmare luft, eller värmeåskväder kanske ?
 
   Då skall man titta på tennis på en ny tv i kväll ! Alla tiders ! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0