Jaa, idag blir det foton från nuet ! Ganska många !

 
              Har nu kommit fram till område där en skön runda togs ! I vackert väder ! Från det här området , platsen har man många fina minnen då man tillbringat tid här med bad o sol med frun,Signe, barn o barnbarn o släkt !  Som sades på FB så känner säkert en del igen sig här ! Jaa, det här med nuet o framtidstro o fina minnen ! Ja visst en annan är nog inte odödlig och dör jag på en motionsrunda med vacker snits , hellre det än att sitta i soffan o gnälla över sånt man inte har facit på ! Fotonaa kommer i tur o ordning ! Framåt marsch !
 
 
 Nu börjar nog fler känna igen sig , här nereifrån sydöstra Skåne ! Jaa, jag kommer ihåg stojet o ansikten från olika åldrar spelar revy ! Och doft av bl.a. mat o dryck kan kännas !
 
 
Sen gicks det en bit norröver ! Mötte okända människor men som vanligt kom jag i slang med dom ! Jaa, ett leende öpnnar bl.a dörrar o hjärtan ! Oavsett !
 
 
 
 Jaa, jag är mycket nöjd med fotona som tagits idag, ochså ! Jaa, Stenshuvud har ni väl höt talas om ! Det är ett mål jag har i vår ! Oj, vilka vackra bilder som kommer att kunna visas därifrån ! Hoppas jag !
 
 
Nästa foto ! Även här skymtas nationalparkens utpost ! Jaa, de här fotona är kul att lägga ut när som ! Eftersom man har utländska besöakare som  får se dessa bilder !  Kanske nån varit här ? Österlen är nog känt över landets gränser ! Konstnärer bl.a. hyllar scenariorna !
 
 
Sen vändes efter ett tag på klacken ! Och detta motiv fastnade man för på vägen mot cykeln !
 
 
 
 
Jaa det här fotot skäms inte för sig ! Mycket lyckat ! Vilket scenario ! 
 
 
 Nää, men tiita min cykel ! Flytta jag på den kanske ! Men srunt samma ! Det här fotot är det heller inget fel på ! Tycker jag !
 
 
Och innan  jag besteg cykeln för hemfärden via ett samhälle som syns här togs då detta foto från denna fantastiska plats , en av många på Österlen  
 
              Jaa, samhället som syns är Baskemölla ! Jaa, som sagt det är även människor  från andra orter i Sverige som följer min blogg ! Och Tjörnedala vandringsstigar ha kanske en del a er vandrat på ! Och kanske även hört talas om Tjörnedalagården !
 
             Yes ! This fotos is taken from the southeast of Sweden, Österlen, ! Simrishamn, Baskemölla, Tjörnedala ,Stenshuvud Natonal garden , words to remember ! 
 
 
 
 All right sen avslutas denna bildsvit med foto över en damm i stan Simrishamn ! Inte så långt från centrum ! O där handlades o hämtades travprogram för lördagens V-75 på  Jägersro !
                Jaa, dass war alles für heute ! Haben sie eines schönes tag !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0