På söndag en hel månad ! Sen man kom till den fina nya lägenheten !

 
            Jaa, här  är flyttgänget av nära o kära ! Den 18/9, de små   fick bli hemma, så klart ! Innan dom hämta far o farfar via Simrishamn Hjo och Askersund ! Sonen Bengt kom i egen bil ! Är ej med på bild !Övernattning på hemvägen i Hjo ! Där det var lite släktträff ! Systerdotter med barn ! Och på söndag f.m.den 20/ 9 gick färden mot Simrishamn ! Och när jag kom in i den nya lägenheten stod bl.a. de yngre barnbarnen där o hälsade välkommen ! 
 
 
O detta foto  är taget den 21/9 från köket i min nya lägenhet , med terrass som synes en bit av ! Jaa, sämre början kunde man få efter att ha vaknat i den fina sovalkoven ! Jaa, på natten kl 24 väcktes man av mobilen som " pratade om " att severn inte längre fungerade ! Avtalet ang.bredbandet med telebolaget gick då ut i Askersund ! Och den 21/9 tillhörde jag Simrishamns kommun o Landstinget i Skåne förståss !
           Det här var lite tillbakablickar p.g.a. en månad på plats , på söndag ! Och sägas skall att jag inte ångrar de 10 åren uppe  bland mina  Närkesrötter rötter ! Gläder mig fortfarande åt Örebros framgångar i t.ex. sportens värld ! Och Askersund är en vacker stad belägen vid norra Vättern ! O fortfarande är farmors Björneborg, Attersta/ Gällersta härad  mitt smultronställe under uppväxten i Örebro ! Sådana känslor är för mig ett positivt inslag här i livet ! Och är till hjälp även i nuet här bland nära o kära ! Där jag hör hemma nu ! Med glädje ! Så klart  !
 
            Vädret ja ! Fortsatt lite blåsigt ! Regn i luften ? Tittar ofta på Dmi, den Danska vädertjänsten ! Och igår hörde jag en väderrapport på en Dansk tv-kanal ! Har ju visat snöiga bilder från delar av Karpaterna ! Och den Danske metereologen nämnde bl.a. att det kommit mycket snö i delar av Alperna ! Kanske till fromma för alpina tävlingar som kommer och vintersportorter ? 
 
            Jaa, V-75 loppen går på lördag på Örebrotravet ! Och Åke Lindblom har 2 bra chanser , verkar det som ! Vädret i Närke har varit kyligt har jag sett ! Men inte så båsigt enl. min kompis Torsten i Askersund !
 
          Och som vanligt så ligger jag lågt med skrivandet i helgen ! Trevlig helg önskas !
 
 
 
 
 
    
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0