Jaa, måste ju visa dessa foton !

 
Motionsrunda efter skrivandet i förmiddags blev det ! Och då i hamnen ochså ! Visade härom dan foto på svanpar som jag fograferat efter att jag sett dom para sig ! Och nu har dom slagit bo här nära stranden här i hamnen ! Och dom rörde inte en min när man stod några meter ifrån o fota ! Om dom bara har hittat en platsför äggläggning ? Läste att ägg läggs i maj ,juni ! Men svanen till vänster låg alldeles still o den andra  plockade bland gräset ! Och ruvningen lär dom omväxla med ! Kanske det är så att det dröjer en månad innan ägg läggs !? 
Jaa, men kommer o ta en runda här varje dag som jag rör på mig ! O lägga märke till vad som försigår ! Intressant !
 
 
Jaa, tänkte man i går en porslinsblomma till i köket hade gjort sig ! Jaa, lär ju finnas blommor med olika färger på dessa blommor ! Får kalla dom för Storklas o Lillklas ! Den lilla av dom är ju ett skott från blomma med anor sen 60-talet ! Som jag väl kommer ihåg på Fyns väg ! När barnen var små ! Funderar på om den även fanns på Backgatan innan vi flytta till huset i Simrislund ! Och det här frågan om Simrishamn i Skåne, Scania i södra Sverige ! 
          Jaa, och nu blir det bl.a till att titta på mitt tips till morgondagens V-75 på Solvalla ! Travträvlingar !
         
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0