Jaa, vilken härlig känsla inombords !

 
Oj, vad jag njutit o njuter av. Har tagit ett skönt fotbad o behandlat fötterna efter bästa förmåga ! Och nu lyssnas på den Sebiska sångerskan Divna Ljubojevic och hennes fantastiska röst i sjungandet av musik med Grekisk-Ortodox touche ! Innan dess under fotbadet lyssnades på medeltida musik från Italien via musik av Allesandro Striggio ! Jaa, har ju innan redogjort för min sköna känsla inombords när det lyssnas på musik med gamla anor från Mellersta östern till Balkan o Ryssland t.ex.Jaa, den Bysantinsk/ Grekisk-Ortodoxa eran. Skall vi nämna nån mer från den medeltida tiden i Europa , Orlanda Di Lasso t.ex. !
         Jo då, lyssnar mycket ochså på dagens musik ! Den från t.ex. Grekland o Divna Ljubojevic, man får ju inte avslöja en dams ålder men en hon är inte mer än 46 år gammal ! Jaadå, vem hade inte viljat lyssna på Divnas sköna sång på plats !
                Och att kunna t.ex. njuta av sådan här musik från Persien till Grekland t.ex. Betyder mycket för mig ! Och skulle t.ex. datorn gå sönder så skulle det vara musiken via mina fina högtalare som saknats mest. 
        Jaa, grubblar inte ! Hade ju inte levt utan mina rötter ! ! Nää, det här är ett livselexir för mig ! Och vem vet vad man har i sina rötter ! Som kanske ploppar fram sen urminnes tider !?     Jaa, denna musik är för mig så njutbar så man fylls av glädje o trygghet o sen kan jag själv sjunga/ gnola med  med utan att det skär sig !
'         Det här med att vara tacksam ! Är ochså tacksam över den här gåvan att få in dessa toner i sinnet o hjärtat ! Och jag kan även lyssna på t.ex. Abba, Dire straights o Bo Kaspers orkester ! Inte så mycket men det gör väl inte saken sämre !!  Och vem har inte själv sjungit in på film via kameran Tumbalalalajka eller Hava Nagila !
                    Jaa, denna huvudbonad är gjord av ett av mina barnbarn Totte, som sagt  så nån slags symbolik blir det ochså ! 
         Joodå är en livsnjutare ! I EM kommer matchen mellan Skellefteå o Frölunda att tittas på när det gäller finalspelet i SHL/ elitserien ! Och det zappas nog ochså när det gäller Arsenals match mot Sunderland borta !
            Är inte rädd att prata om vad jag känner o tycker o angående en bra förmåga man begåvats med !
     Och Jante o elakheter skiter jag fullständigt i ! Och oavsett vad som händer imorgon har man en bra plattform att stå på !
                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0