Så här innan handlande i stan.

 
 
Jaa, det här med andra sidan Östersjön om man bor på sydostkusten i Scania Sverige. Det är väl bara  på en färja från Ystad som man befunnit sig en stund i Polen. Gick aldrig i land har jag för mig. Så av Östersjöstater så är det bara Tyskland som besökts vid en del tillfällen.Jaa, Bornholm o några timmar i Torneå , Finland..Men nån gång dyker t.ex. namnet St Petersburg upp som ligger vid Finska viken. 
      Lever i nuet men tankar kan man ochså ha i nuet. . O när man då tittar på gamla foton från bl.a resa till Frankenthal o utflykt därifrån till Heidelberg t.ex. Då kommer ävem besök i Rehn-och Moseldalen fram i minnet. O bussresa genom Tyskland till Wien. O vistelsen i Köln o dagsbesök i Lûbeck ! O besök på Rûgen !
           Foto är retweetat från Sming 7655 med texten Haapsalu Estonia.
 
 
 
Joodå , landet Slovenien pratar jag mycket om ! Och att man ibland kan få vackra bilder därifrån via t.ex.Discover Slovenia gär ju inte saken sämre. Och detta är ett foto från Kozice kolpa river valley o byn Dol. 
         Men som sagt handlande i stan hem o sedan hem o därefter in i vacker natur i närområdet ! Om det nu inte kommer regnskurar som igår e.m. 
          Jaa, dessa nästan ständiga sydväst o västvindar . Förra året kom ju som sagt varmaste vädret i augusti . Vi tar svepet igen värmerekord Juni 1947, Målilla 38,0 C, Juli Ulltuna 1933 38,0 C o Augusti.Holma 1975 36,8 C..
              Och det här med så fort tiden går.Den bara rusar iväg.I september blir det 1 år sen jag intog denna lägenhet i Simrishamn .
 
Ett foto, inte taget själv , som ochså ger vibbar från 1954 kan ha varit -55 eller -53. Bron kan ha gåtts på men kyrkan har jag gått runt o besökt inne . Vem är inte nöjd med att ha gjort det ! Alldeles själv.när man åkt in i stan från huset i Köln där man bodde vid besöket hos Cai hans syskon o föräldrar. Om jag inte missminner mig så togs stadsbuss in till centrum. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0