Vafalls, fredag igen. Tiden går väldigt fort ! Bara o konstatera.

 
Trots byiga sydvästvindar blev det en motionsrunda på cykel igår. O sen när man kom till hamnen stötte man på en kompis som tog detta foto.O vi var sen o åt sill o potatismos  
Det här med att man vill leva o dö i Norden o då ärat ditt namn flög över Jorden. O nationalismen på slutet av 1800-talet i Sverige : Då bl.a då horn kom till på vikingahjälmarna nånstans 
             Det här med en lång tidsperiod ! Mormor föddes 1893 o hennes farfar i Amsterdam 1818 ! O min fars morfar föddes 1828 ! Och hur länge människosläktet levt ! O när mormors farmor föddes i Köln 1826 så bodde  antagligen hennes föräldrar där ochså kring år 1800-hundra  o det här med när hade Napoleon  hade  befälet i området 
           Och när det gäller t.ex. 1815 kommer jag att tänka på det här med när Sverige miste Finland o Östra Pommern o unionen med Norge o anspråket på landet.Som utbyte. Som sagt det här med vad som är ett långt tidevarv.
 
Jaa, den här lilla gölen vid campingen cyklar jag ofta förbi ! O nu blev det foto igen ! Och den byiga vinden kan skönjas på vattenytan :
 
Och så här såg det ut när det cyklades mot Baskehållet igår.Och movinden fick jag uppleva som mest när cykel leddes i stan mot hemmet !
          OS var det. O som vanligt pekas det finger mot Värdlandet.. Liksom under fotbolls-vm ! Kåkstäderna är på gott o ont o i det fallet skall vi kanske tänka på det här med slavhandeln för många år sen där Svenska skepp deltog i den transatlantisk slavhandeln o hade handelsstationer. ! Ja det här med o slå sig för bröstet o blåsa upp sig med präktighet ! O ofta peka finger mot dom som haft det värre !
             Men sporten förenar  o individer träffas o tävlar mot varann liksom olika lag.! O när jag lyssna på Bojan Jordic igår så trodde han att Columbia skulle gå långt i herrarnas fotbollsturnering. Men såg i morse att Sverige spelade 2-2 mot dom. Bra gjort, tycker jag !
  Joodå motion idag ochså på samma bana som igår ! O hämtning av v-75 program. För imorgon går V-75 i Rättvik ! . Vi får säga som Uni Hedin gjorde på Radiosporten . Lycka till !
          O ikväll  inget OS . Men kommer att titta på antika grejor på tv 8 o Svt.o senare på ett fall för Vera . Engelska deckare allra bäst, tycker jag.! Trevlig helg önskas ! Bl.a dom som bor i Rheinland Pfalz I Tyskland ! Och i andra länder förutom Sverige ! 
 
 
Jaa, dieses mitt Frankenthal und Heidelberg  ! Sehr schön ! 
           
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0