Dan före dopparedan o det här med vädrets makter.

 
Det här med olika platser på vår jord o vädrets makter. Detta foto har jag fått från Earth pics med texten An incredibel sunset in Milfound sound . Foto by Samdeutchrass.
 
 
                          Och detta foto har man fått från Life Is Beautiful 
 
 
Och detta foto retweetade jag häromdagen in till mitt album från Daily Mail On Line med texten. Villagers stunned in snow falls in Sahara for the first time in 37 Yeras.
 
Jaa, i Arktis är det naturligtvis minusgrader.. Och nu på hela Grönland. som ju är världens största ö . Som alla vet ? räknas  Antarktis som en Världsdel. O där är det fortfarande några minusgrader på markstationen Mc Murdo stn.
 Och om det blir några kalluftsutbrott över Europa eller Nordamerika från nu till och med februari ? Mars ibland.
 
       Här där jag bor i Simrishamn , Scania, Sweden near Bottic sea är det fortsatt grönt med evinnerliga sydväst / väst vindar med isiga plusgrader o blåst.Inget ovanligt läge här i sydöstra Sverige där gröna jular överväger. Och varför. Jo lågtrycks riktning och högtrycks placering som genererar milda vindar i motsatt till nordost/ ostliga när  t.ex. lågtrycksbanan går söder om Sverige.o drar ner kalluft.
 
Jaa, min blogg har ju som huvudrubrik Allt möjligt.Och att vara intresserad av allt möjligt o kalla mig för Världsmedborgare är ett av mina signum. 
 
           Och med detta önskar jag, God jul , Merry Christmas, Jooex Noel, Vrollijk Kerst Feest, Buon Natale, Feliz Navidad , Mo `adim Lesimaha, o förlåt om det stavas fel. Pozdrawlyayus s prazdinikom Rozhdestva. 
 Och nu ser jag fram mot julfirande i staden där jag bor med kort avstånd till söner o barnbarn. 
 
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0