Bara att gå upp o ner till stan....en bra motionsrunda !

 
På väg ner till  hamnen ! Kan inte räkna alla de ggr som man gått ner för denna gata ! Med barn, med barnbarn o kompisar o själv !
 
 
Och här har vi del av hamnen o för de oinvigda meddelas att stadsbilderna är från Simrishamn, Österlen, Skåne,Götaland, Sverige, Europa, Världen ! Och den gamla fiskebåten som syns ! Där kan man äta mat , högsäsong på sommaren så klart. O där skall  man gå ombord i sommar ! Troligvis flera gånger !
 
Och på hemvägen fota jag denna välkända staty Ängel med trumpet signerad Carl Milles ! 
 
             Och när jag kom hem vem kom inte på kärt besök, sonen Martin ! Och Stina Nillson blev 3 i Slottspritern där de svenska damerna gjorde en bra insats ! När det gäller herrarna är bredden fortsatt usel ! Men bra insats av den lovande  Oskar Svensson !
               Lite stadsbilder ! Kan vara bra att visa ! Och Simrishamn med sitt läge på Österlen ! Vilken sommarstad det är ! Det ser jag fram emot liksom morgondagen ! Jaa Askersund t.ex. ochså fin sommarstad liksom för mig ochså välkända Hjo bl.a. O Örebro har ju Hjälmaren inpå sig ! Och Stockholm där man föddes o Mälaren ! O Luleå norra Östersjön ! Kan säga utan överdrift att " man varit omgiven " av vatten ! Under sitt liv från bebis till nu !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0