Vilket fantastiskt väder !

 
Jaa, för mig är solen den viktigaste symbolen o realiteten ! Oavsett en Värld på GOTT o  ont ! Solen ritar man bl.a på brev till barnbarn ! Och i natt har det beroende på högtryck varit månljust o kallt ! Detta har genererat ett väldigt vackert väder av nästan  vindstilla slag ! Jaa, skall inte gå in på det här med vindkraft !
 
Och detta resulterade idag i en motionsrunda över 2 timmar i god fart med handlande på hemvägen och då gående med kassar ! Har inte gått mer än fram och tillbaks till hamnen på ett bra slag ! Men grundkonditionen finns där fortsatt, kunde konstateras ! Och hoppas nån såg på Vetenskapens Värld igår ! Där det bl.a pratades om motion , fysik , hjärnan ! Själv tar jag med sinnet ! Som genereras av föregående ! Jaa,mitt koncept ger mig vatten på min kvarn ! Är ett levande bevis på det ! Och livsviljan ger en ju glädjeämnen oavsett när man går sitt öde till mötes ! Hä gäller ha fötterna på Jorden o armarna mot himlen under vandringen längs Livslinjen från Rötter till Barnbarn ! Som sagt ! Joo jag vet att det finns människor som har det sämre än mig på många sätt ! Men även i en Värld där ständigt orättvisor påpekas har man väl en demokratisk rättighet att prata positivt om sig själv ! Trots att man har det så det går runt utan o förfaras ! O håller ordning på sitt liv !
 
 
Har tagit så många foton idag att jag har svårt att välja bland dom ! Ja här har vi ett foto som visar innanhavet en bit bort ! Och visst sluttar det mot vattnet även i Simrishamn ! Det här med inlandsisen har satt sina spår , även här ! Stenshuvud kom jag ochså att tänka på !
 
Jaa, detta foto på hemvägen blir det sista från dagens motionsrunda ! Prata om klarblå himmel ! 
 
Men det första foto som togs från dagens motionsrunda var detta från ankedammen ! Som börjades med , tål visas 2 ggr !  Där man stått här med både fru, barn o barnbarn o tittat. Efter ankor o gäss bl.a.O detta är inte få gånger precis ! Jaa, is hade lagt sig i natt som synes ! Men där vattenstrålen skjuter i höjden kunde änder simma omkring 
 
            Jaa, och nu gnolar jag till Grekisk musik som framföres av den kände skådespelaren o sångaren George Dalares ! Kanske inte känd i Sverige men av fler än dom som bor här  i landet ! Jaa, det här med att förstå att det finns en Värld för övrigt med bl.a. andra sorts tongångar ! O när jag gnolar går det bra, George har inget o klaga på ! Inga falska toner ! :) Jaa, han sjunger o jag gnolar  bl.a till  musik av Mikis Teodorakis ! Det ni !
          
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0