Jaa, ett foto från nuet !

 
  Jaa, så här ser det ut just nu  utanför mitt fönster ! Det samlar fortsatt  på sig ! Och tempen är +- 0 ! Jaa, det här med vädret en vetenskap som jag som sagt är intresserad av i nuet o dået ! Därför accepterar jag numera att när jag ser mig om i Världen att även tycka om foton från vita stränder i bland annat Thailand,i vintertid här hemma ! ! Och vita bilder från nuet i Simrishamn ! Men enligt prognos från Dansken så skall det bli mildare här i södern !
 
              Jaa, Sverige är ett avlångt land ! Lägger man sträckan söder över så hamnar man i södra Italien ! Och en annan har ju bott o växt upp på olika platser ! Bra att ha bl.a väderminnen från dem ! Och som sagt när jag föddes 1938 var det ca 2,3 miljarder människor på jorden nu är det bortåt 7,2 miljarder !
  
          Brukar ibland titta på följande för mig bekanta  platser när det gäller vädret i nuet ! Och det gäller då Simrishamn , Örebro o Luleå ! Och skall man nu tro på Norsken så blir det plus övervägande i Simrishamn i 10 dagar ! Däremot i Örebro o luleå enbart minus ! Och nu dånade det bra på terassen, en stor snöklump föll från taket !
 
            Och med detta så önskar jag alla i Världen oavsett det är vitt eller grönt en bra helg ! Och hoppas att det fortsätter att bättra sig för en närstående ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0