Jaa, andras bilder är inte dumt att visa !

 
Jaa, detta foto är från Life on Earth ! Canadian pacifik railway ! Jaa, det här med retuscherade foton. Håller jag ju inte själv på med ! Så äkta foton som möjligt vill man retweeta ! Nått kul kan ju slinka med ! Fanatiker är inget för mig ! 
 
Här har vi ett foto från Life on Earth igen. Vet ej var ifrån ! Men det här med bergstoppar. Kom då att tänka på Antarktis ! Och de ständiga minusgraderna på Vostok station belägen på 3.500 meters höjd på den östra sidan. ! Årsmedel temperaturen är där på -57 C ! Och om man då tänker på bergskedjan Himalaya så ligger dom högsta högsta topparna där på 8000 m höjd .Och idag har markstationen på Antarktis Mc murdo stn. -38 C och staden i södra Chile Punta Arenas som är den stad i Världen som ligger närmast Antarktis har + 3  C.
 Jaa, det här med när kylan avlöser varann ! När vi har sommar blir det kallare på Sydpolen o tvärs om.!
 
 
 
 Och detta foto retweetade jag för några dar sen från Marie Douglas ! Perfect end of evening Garda Lake !
Vilket foto !
         Jaa, vädret ja ! O det här nu med sommaren hit o dit. Och bra minne av den förra i Askersund. Där inte sommar värd namnet kom förrän i början av augusti ! Till och med " vedertjänsten " fick prata om att förra årets vår o sommar var kyligare än på länge !
           Jaa, nån värmebölja pågår ju inte nu i Sverige ! Högsta temp kl har Hårsfjärden på + 19 C lägsta Stekenjokk på + 5 C ! Vädret idag då jaa, Danskarna varnar för kraftigt regn o torden/ åska O sydsverige ligger ju nära Danmark ! Kommer noga att följa åskseiten ! Men hittills har ju t.ex.staden Simrishamn  klarat sig från nått större åskväder i sommar !
           Och nu inväntas cykeltur med handlande på hemvägen ! O Tor skall hålla sig i skinnet annars skall han få med mig att göra !
 
Joodå , det här med nyklippt o nytaget foto ! Varför inte , ljuger ju inte ! Från en som är nöjd med sitt liv ! Sen att  det finns dom som har det bättre eller sämre än jag har , det är en annan femma för en medelsvensson/ pensionär ! Med sjukvårdspension Och medelklassen är ju numera störst i Sverige ! Oavsett vilket håll man hänger sig till ! O sen kan vi ju tänka på det här med proggresiva skatter ! O dom som har förmåga att betala dom !
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha rolig inlägg om bilderna! Jag har tur som bor i Schweiz och det är så fin här så man behöver inte retoucha bilderna!☺️

Svar: Jaa, min mormors syster gifte sig i Schweiz med en man som hette Brunner. ! Så min mor hade en kusin där som hette Franz Brunner !
Jan i Askersund

2016-07-05 @ 16:25:01
Postat av: Mirabelle Schneider

Oj min adress kom inte med!

2016-07-05 @ 16:26:06
URL: http://mymirabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0