Jaa, det här med nyttiga insikter o insekter .

 
Det går ju att se vem jag retweetat detta foto från ! Wasp, geting, Säkerligen även till nytta i naturen.Jaa, ett minne jag har är från ett sommarlov då jag var och sommarjobbade i Finnerödja o röjde i en skog tillsammans med andra . Och råkade komma åt ett jordgetingbo.. Och sprang med förskräckelse där ifrån. Fick många stick genom en tröja och fick gå hem o vila mig i baracken som boddes i.. Och där fick jag stanna. Och behövde inte uppsöka nån doktor..O nästa dag var jag i skogen igen.  Jaa, det här med minnen som kommer fram, då och då !
 
Jaa, getingar är väl som sagt även dom nyttiga i naturen. Tar skadeinsekter t.ex. Men här har vi ju ett bee, bi . Jaa, det här med uttrycket att flöda av mjölk och honung är ju ett uttryck som säkerligen gäller genom tiderna oavsett livsåskådning .
             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0