Jaa, då var ännu en motionsrunda i hamn !

 
Jaa, i hamn var det ! Joo, just nu har man en motionsrunda som passar för tillfället innan t.ex cyklandet o gåendet förenas till ett ! Jaa, gående efter parkering av cykel !
 
 
Jaa, det här fotot är ochså taget i hamnen ! Och detta svanpar vilar upp sig efter det dom haft en ganska "våldsam" kärleksuppvisning mitt framför näsan på mig ! Vi får väl  hoppas att äggen kläcks så småningom ! Och att dom kan gömmas så att minkar o andra djur/ fåglar inte kommer år dom ! Men kanske dom turas om att  ligga på äggen o vakta dom ?
 
 
Och även idag satt jag på en bänk med utsikt mot hamnkiosken o glasskioskerna ! Jaa, det här området som förnyats mellan hamnkiosken o seglarpaviljongen ! Alla tiders tycker jag !
 
             Jaa, det pratas nästan alltid med kända o okända ! Och vem träffa jag inte idag som hastigast ! Svågern Malte o hans fru Ulla som skulle äta på en av restaurangerna inte långt från hamnen . Blev några kramar o ett fint återseende ! Jaa, sen gicks det o handlades en bit ost i en av affärerna ! O där träffa jag en dam uppvuxen i Nederländerna ! Jaa, minsann ! Och hon var 90 år ! Och hon tyckte det var bra att jag visste att det rätta namnet är Nederländerna o inte Holland som är en provins  i landet ! Och berättade att jag hört detta av en man med Nederländsk far som det ficks sällskap med under en cykelfärd från Askersund till Sjöliden/Hjo  !
   
 
     Jaa, det här med fåglar ! När det stängts för dörrar o dragit för förhänget så brukar Totte sitta o vänta på mig här eller motsatt sida när jag är ute på vift ! Och vad hör man inte när man kommer in genom dörren till hallen ! Totte duktig, Totte duktig med en vissling bakefter o kanske med visslande av en bit från Kalinka ! 
      Vill inte att Totte skall flyga ut i köket när jag inte är hemma ! För där finns en porslinsblomma ! Och den är giftig ! Har läst om vilka växter som inte papegojor tål !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0