Jaa, så här innan sången .

 
Jaa, eftermiddag blir det ju sångövningar ! O blir då en promenad ner i stan till  platsen för den fram och åter. Om man hinner hem till massstarten i Välrdscupen på skidor i Montréal i Canada , nää men delar av damernas kommer jag att se och då hela herrarnas ! 
          Och igår så blev ju Stina Nilsson tvåa i sprinten i Gatineau ! Caspersen -Falla vann men Jessica Higgins USA kom trea !   Glädjande fördelning på  pallen
         Herrarnas sprint ! Inga svenskar på  pallen ! Hade vi inte räknat med ! Men den unge lovande ryssen Ustiogov vann före en fransman och och Hamilton från USA ! Du store tid ingen norrman på pallen 
Men idag så blir det väl Norsk dominans på masstarterna i klassiskt .
 
Jaa, porslisblomman ja ! Ett arv från barnbarnens farmor Signe ! Som då levt kvar via skott, väl  ! Fick den här av svärdottern Anna när jag flytta hit ! Jaa, kommer nu ihåg var porsinsblomma stod på den tiden när familjen bodde i Simrislund ,på  Fyhns väg när barnen växte upp ! Får kolla med inblandade om jag minns rätt .
      Och imorgon tänker jag gå ner till stan och köpa större kruka , ny jord o nån sorts klätterställning o plantera om porslinblomman  o hoppas kunna sköta om den lika bra som  Signe gjorde ! Och sen i september har den ju överlevt ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0