Joo, på barndop minsann ! Bara en sån sak !

 
         Jaadå ! I lördags döptes mitt yngsta barnbarn Rut . Under närvaro av sina syskon o farfar o mormor. Och som sagt det här med det äldsta o yngsta av de 11 barnbarnen ! Pelle snart 28 år o Rut  7 månader ! Snacka om att ha det bra förspänt ! O allt gick bra ! Och huvudpersonen skall naturligtvis vara  med på bild ! O prästen kom med på köpet !
 
 
Och här har vi veckans bild från Fågeldagboken ! Jaa, det här med sim -och dykänder ! Det här är en dykand under benämningen brunand, Authya ferina . Och som vanligt får mina läsare för att få reda på mera googla ! 
       Inte mycket fågelliv på gräsmattan utanför mina fönster ! Nån rekordvärme har ej varit i Simrishamn ! Kyligt o rått i vinden ! Rekordvärme utropades i nån tidnong på nätet för Stockholm ! Men till helgen skulle det bli kallare igen !? Jaa, all right , håll ögonen på detta ! Jaa, när det gäller Götaland så hade Orskarshamn den 30/3 1968 + 22,2 C ! Då får vi se om det här rekordet för mars kommer att slås ! Inom cirka 14 dar !
 
Den här bilden fick jag syn på på nätet ! Retweetad från Sergey Silkie ! Den föreställer en vy från staden Luzern i Schweiz ! Det här med mina gener o andras nu o då ! Min mormor hade många syskon bl.a. då systrar ! Och en av dom som var yngre än henne, Bettan/ Elisabet gifte sig med en schweizare o bosatte sig där ! O har för mig att det var i Luzern dom bodde o namnet hon fick till efternamn var Brunner ! Därav intresset för fotot !
 
 
Jaa, det passar ju bra att avsluta detta med denna skulptur som står utanför  kyrkan i Simrishamn ! Den heter Systrarna och är gjord av Carl Milles ! Och här  på bloggen har innan visats skulpturen Ängel med trumpet som även den står utanför kyrkan ! Och är gjord av Milles !
 Sporten ja, inga Svenska framgångar ! Och på V-75 jackpott ! Ingen utdelning på 5 rätt ! Och Arsenal fick stryk av Watford på hemmaplan i Fa-cupens semifinal ! Jaa, det går dåligt för Arsenal just nu !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0