Tiden går verkligen fort, väldigt fort !

 Har nu bott i Simrishamn i över ...7 månader o lilla Rut är nu ochså över 7 månader ! Har mycket att vara tacksam över !
Nytaget foto ! + 3 C i morse ! Och ang. det här med temperaturer så observarade jag detta ! På lördag kommer Grise Fiord i Arktis ha samma temperatur ungefär som Mc Murdo st,.i Antarktis, -24 C ! Och våra poler o deras kyla o värme under motsatta årstider ! Nån slags reglering av klimatet !
 
Idag är det ju Skärtorsdag ! Och nu inleds ju påsken ! Joo, jag vet innebörden av detta namn ! En del fnyser väl åt det ! Men oavsett så går mina tankar i dessa tider ochså till Bryssel ! Och Islamistiska terrorister tar ingen hänsyn till vilka som träffas av deras bilbomber o bombbälten ! Vare sig expolosionerna äger rum i Europa, Afghanistan, Syrien , Irak, Jemen, Libyen,Sinaihalvön !! Jaa, vi har ju Nigeria där Kristna utsätts för våld av Boko Harem ! Även Kristna i Syrien utsätts för förföljelse ! O Hamas grymma agenda mot Israel o Judar cirkulerar ständigt i luften ! Och det här är ett konstaterande !  ! 
    Jaa, mig  skall ingen störa i min målsättning ! Att önska en VILSAM PÅSK där då undertecknad tänker göra hembesök hos nära o kära o  tänka på dom som firar påsk nån annan stans ! Åker cykeln ut ochså ?
          O detta foto togs i hastigt mod, spontant, med då min parakit Totte på axeln ! 
 
               Jaa, det här med att inte dra alla över en kam ! Men de politiker o andra som hänvisar bl.a. till Breviks fruktansvärda dåd skall känna empati för de många människor i Sverige o i andra länder som känner skräck, olust o rädsla när de beskådar Världen, Europa inberäknat ! O det här i Belgien har ju inte varit det enda dådet när man tittar bakåt i tiden på senare tid och då även i Mellanöstern !
 
             Joodå, skall motionera även idag ! Är en envis man som följer det egna konceptet o konstaterarar o filosoferar längs livslinjen Från Rötter till Barnbarn med fötterna på Jorden o armarna mot Himlen  vare sig jag bor i Korpilombolo ellet Katmandu ! Detta står jag för o det verkar fungera och Carpe et Crea Diem med övervägande positiva tankar utan att " kasta bort morgondagen " !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0