Jaha minsann ! Ny vecka igen ! O vad kan den ha i sitt sköte ! Spänning.

 
Jajamänsan ! I går var jag och såg på fotboll på den nära liggande idrottsplatsen ! Stötte bl.a ihop med son o sonhustru o 2 barnbarn ! Tvillingarna ! O även kompisen Knut ! Viktor prata jag inte med ! Men han spelade med A-laget , Ifk Simrishamns som slog serieledarna Lund med 1-0 ! O Viktor har nr 6 på tröjan ! O Simrishamn har ett ungt lag !
       Sen gläder jag mig år att Barcelona vann Spanska ligan, att Arsenal blev tvåa i Prremier Leaugue ! Jaa, Bästa placeringen på en del år ! O Byaern München vann ju Tyska ligan ! O Malmö o Örebro vann sina matcher i allsvenskan o ligger nu tvåa repektive trea ! Och Norrköping leder !
 
Jaa, har man nu förmånen att följa följare o tvärsom ! Så tänker jag visa mina Vackra bilder så länge jag kan o har förmåga ! O även då visa andras O det här fotot har idag fåtts av Der Brettemacher med texten Guten Morgen. Wünche einen guten wochenstart !
 Sen kör vi på med inlägget från Discover Slovenia Set on tale , Drava river ! Jaa, vackert !
 
Jaa, nu följer jag även Earth And Nature ! Och detta foto visar Lugano/Ticino .
       Jaa, sämre sysselsättning kan man ju ha än att motionera o ta vackra bilder och få av andra från håll o kanter. Och när jag kommer att snegla på Bornholm idag ! Ligger inte långt borta går att se ! Tyvärr går inget fartyg från Simrishamn längre men från Ystad på den svenska sidan ! Det hade väl varit nått att ta Vackra bilder på den ön ! O från ! 
        Spänning ! Har t.ex. så mycket intressant i huvet ! Och det här med olyckskorpar eller Domedagsprofeter ! Oavsett att utropet för 5 år sen av den Arabiska våren blev en flopp !
      Rekommenderar att titta på www.klimatupplysningen.se ! Och detta inlägg från dn.se ser jag på varenda måndagsmorgon ! DÄRFÖR VAR 2015 bÄSTA ÅRET FÖR MÄNSKLIGHETEN . oavsett det o det !
         Sen har vi det med värre/ varmare än någonsin som utropas ganska ofta  Var räknas någonsin ifrån och  hur länge har det funnits människor på jorden eller andra varelser ! Och hur länge har det funnits klimat på Jorden ! Och våra förfäder o gener var ju färre ! Men det var väl varelser för det ! Sen kan bifogas att Nasa uppstod år 1958 !
           Jaa, sommaren  kom av sig ! Men vi är ju bara i halva maj ! Och igår var det som man satt instängd i ett kylskåp på fotbollen. O vantar hade glömts o nått mer kunde man tagit på sig. 
      I sammanhanget kan nämnas det här med " varmare i Maj än nånsin " Har ingenting emot värme ! Och det kan påpekas att den 28 maj 1892 hade Kalmar+ 32,5 och den 27/5 Kristianstad 32,5 C. Och I Svealand hade Nora den 29/5 1911 31,3 C o i Norrland Överkalix -Svartbyn 1971 + 30,6 C ! Källa Smhi !Hur kunde det vara så varmt då. ! O Nasa fanns ju bara till 1971 ! Nu får vi se om dom här rekorden slås för maj., i Sverige !
      Jaa, hur kan man veta att just den medeltemperaturen är bäst för Jorden ! O det här med vattenhöjningar o landhöjningar o Norrland o Södra Sverige eller här o där under klimathistorien !
              o det här med en blogg med bl.a. vackra foton som är bra för sinnet ! Jaa, kallar den här bloggen för delvis en fotoblogg !  Men Allt möjligt kvarstår och Jan i Närke ändras inte på ! Är ju uppväxt där bl.a förutom Luleå innan 17-årsåldern via flytt Kristianstad  ! Ochså det viktiga år i Jahans liv ! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0