Moin, moin var det !

 
Gårdagen ja ! En härlig cykeltur på Österlen slätten ! Och målet var ju inte krångligt att hitta ! Det har man gjort många ggr förr ! Och nu när våren o sommaren " rusar in " så kommer det att cyklas på detta hållet ibland tills hösten börjar ! Och här bjöds jag bl.a på barn-barn, mat, glass mm ! Och såg ochså Malmö förlora cup-finalen ! Jaa, sån är sporten, finns inga lagar som spikar resultat i förväg ! Men Liverpool såg jag senare i hemmet gå till final mot Sevilla när det gäller Europa-cup finalen !
 
Och det här fotot är taget från ovanstående plats ! Visar Österlenslätten nära Simrishamn, Skåne , Sverige, Scania, o Scania  var ju ett namn som användes en gång i tiden.!
 
Jaa, tycker att , vill gärna ha foton, Vackra bilder även från andra länder här på bloggen , retweetade eller egenhändigt tagna ! Och har mer foton från andra länder som jag tagit ! Skall vid tillfälle när vädret  är dåligt ute leta upp dom o fotografera av dom med min lilla kamera ! Funkar väldigt bra ! Fotona från Israel är t.ex. avfotograferade !
       Idag har jag retweetat ett foto från Der Brettemacher ! Vet inte riktigt var i Tyskland Der Brettemacher bor ! Kan det vara i Bayern ? Texten till fotot lyder så här ...Moin,,moin freitag mein liblings wochentag heute etwas entsparter ? spatzierergang. Mitt dem Hund etwas länger .
    Moin, moin ? Enligt uppgift  betyder detta ord hej eller adjö. Och  kan hänvisas till Lågtyska, Danska o Ostfrisiska ! Intressant att läsa ! Jaa, natürlich für mich der Deutsche und Niedeländische ahnen haben ! Von Grossmutter  ! Jaa, 25 % habe ich von  alle meine ahnen !
                      Och med detta önskar jag mina läsare från Ryssland till USA trevlig helg ! D.v.s. från dom länder som tittar in på min lilla blogg ! Är ju ingen kändis precis !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0