Ju äldre man blir . Desto mer tycker man om foton från anno dazumal.

             Och i väntan på att regnet skall sluta har jag sysslat med detta.
Och jag gläds över detta när jag ser dessa foton. För dom visar min fina tillvaro bl.a då i Stockholm. Och detta är ett foto från Stockholm med min kära mor . Kan det möjligtvis vara i närheten av Gärdet För liten här för att få nån minnesbild. 
 
 
Jaa, det här med varma soliga somrar även på 1940-talet  Stol o vagn o boll kan skönjas Men var vi har slagit oss ner.i Stockholm.Vi bodde ju ett slag innan flyttandet till Örebro i Långängen i Stockholm. Som numera verkar va ett reservat.
.
 
Men det här fotot är taget i Långängen . O Jolly Bob o farfar Jan. Kan man bli annat än glad när man ser bl.a. detta foto.
 
Och givetvis skall min far ochså vara med på bild. Från Långängen .Titta Jan, ett flygplan. O Bromma flygplats låg inte så långt ifrån.
 
 
Och vem har inte hört talas om de snöiga o kalla vintrarna på 1940-talet under krigsåren bl.a. Ochså detta foto från trakterna kring villan i Långängen. 
 
 
Sen återgår vi till det här med fina sommarfoton. Detta är från Stenungssund i mitten på andra världskriget. Dit jag fick åka med min mormor.. Jaa. och blygt få hålla lilla Sonja i handen.Som kanske var här med sin mormor.? 
               Jaa, att ha kvar  sådana här foton och då även ha fotgraferat av dom med egen kamera i nutid. Det är inte så illa det inte. Kanske kan läggas till släkträdet för nästa generationer. 
 
  Och det här med att vara uppväxt på olika platser.. Jaa, finns nog mer att fotografera av. Och ingen som läser detta skall anklaga mig för att inte leva i nuet.! Och vilkas förtjänst är det att man kan leva i nuet. O att dessa foton blev tagna.
         Jaa, det här med uppväxten . Lite foton från Luleå o Kristianstad.o mina eskapader sen skolans slut. Till dess etablerandet som förälder. . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0