Vilket blåsande o varför tog jag inte handskar på mig.

 
Skam den som ger sig men fick tivis leda cykeln norrut i den kyliga starka blåsten från nord/nordost.
Och det är jag ju insatt i sen innan hur det kan växla i temperaturer i det avlånga landet Sverige så här års . Idag  Enhagen Svealand  + 13 C och Karlberg/ Gällivare -10 C .Och varför det blåser t.ex. Och när jag skriver detta lyssnar jag på Rysk/ Romsk folkmusik. Och vill folk vara elaka över det så är det upp till dom.
 
Och vem gick som sagt inte ner till den vindpinade kusten . Och min kamera . Trodde inte det skulle bli så här bra foton av vågskvalpet. Och min nyfikenhet på dagens väder och det som varit .  I alla tider innan dagens indroktinering när det gäller klimatet i förskott.
 
Och det här fotot får ochså folk i olika delar av Världen se på olika sociala sajter. O bloggar..
 Jaa, det här med kyligare väder längre fram och vad t.ex. lågtryck o högtrycks lägen betyder för kalluftsutbrotten . Blir det Europa eller delar av Nordamerika som råkar ut för dom . Har ochså läst om blockerande högtryck över Azorerna , för några år sen. 
 
Och var det nån som trodde att man skulle kunna ta ett sånt här foto  vintern 2010 i Askersund efter allt prat om kung Bores större o större frånvaro.. Jaa, men det är ju så länge sen . Jaha ! 
         Jaa, troligtvis får man ju inte reda på hur  klimatet blir om 50-100  år . Men det här med milt o kallt om vartannat under bl.a mänsklighetens historia. Från några stycken till över 7 miljarder.
            Jaa, har ingenting emot att hälsa kung Bore välkommen denna vinter bl.a för mina små barnbarns skull. Och förra vintern var det snö några veckor i Simrishamn . Inget ovanligt.. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0