Jaa, en intressant sporthelg väntar , som vanligt .

 
 Autumn i tourist Kranjska Gora., Slovenien  Och då kan vi ju ochså tänka på vintersport vi som är intresserade av olika slags sport. Härliga vyer i ett av mina favoritländer som hittils bara besökts i fantasin. Men vadå då ! 
 
 
Från Life on Earth . Switzerland by Senna relax. Jaa, Schweiz ja . Intressant för mig av kända skäl via min mormors syster som gifte sig där och fick efternamnet Brunner.. Jaa, so ist es Tyska är ett av 4 språk i Schweiz. Och vilket fantastiskt foto, 
         Jaa, igår uppträdde jag och mina körkompisar i kören Psalvia inför publik under Nadja Erikssons ledning  och framförde då bl.a. Evert Taube melodier .Och iklädd basker var man när vi sjöng Fritiof o Carmencita . Och fick både beröm o applåder för vårt framförande . O sen blev vi bjudna på kaffe o tårta.
      Och nu kommer som sagt en härlig sporthelg framför tv:n. I den ingår World cup i i ishockey , Premier League i fotboll och trav, V-75. Mycket sittande i skön fåtölj med fotpall. Men nästa vecka blir det som vanligt träning via cykling o gående ev en tur i naturreservatet Bäckhalladalen.
        Här gäller o hålla på med allt möjligt till fördel för sinnet o fysiken. As usual ! Trevlig helg. Haben sie ein schönes weekend. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0